ابزار های تراش cnc

ابزار های تراش cnc

در دستگاه های cnc قطعات بسیار متنوعی به کار گرفته شده؛ که بخشی از تنوع آن مربوط به ابزار برشی دستگاه cnc است. برای فرز کردن خطوط و قسمت ‌های دو بعدی، از فرز های دماغه تخت استفاده می ‌شود. ابزار های برش CNC جزء ابزارهای شناخته شده هستند. بشر از دیر باز در حال ساخت و اصلاح ابزار هایی برای برش سطوح بوده است. اما یکی از موارد تاثیر گذار در انتخاب ابزار های تراش و به طور ویژه مته فرز cnc؛ در نظر گرفتن ماده اولیه به کار گرفته شده برای ساخت ابزار است. از آن جایی که آن‌ ها قوی تر از یک فرز انگشتی معمولی هستند؛ گاهی اوقات برای عملیات خشن کاری نیز استفاده می ‌شوند. قبل از اینکه لوازم تراشکاری را بررسی کنیم بهتر است ببینیم آنها چه وجه اشتراکی دارند. ابزار برشی وسیله‌ ای برای برش دادن مواد از بلوک جامد قطعه کار است.

قلاویز اینچی تراش ابزار جم
جنس ابزار های فرزکاری CNC

جنس ابزار های فرزکاری CNC

فولاد کربنی 8 ابزار برتر برای فرز کاری با دستگاه CNC این ماده ارزان ‌ترین ماده‌ ای است. که برای ساخت ابزار های فرز کاری استفاده می‌ شود. در انتخاب ابزار برشی دستگاه cnc؛ هم باید شکل کلی ابزار و هم ماده به کار گرفته شده در آن در نظر گرفته شوند. این ابزار به کمک قطعه سه نظام روی اسپیندل دستگاه cnc تعبیه شده است. برخی از ابزار های برشی از طریق تماس با سرعت زیاد برش را انجام می ‌دهند؛ و برخی به صورت ضربه ای کار می کنند. در   cnc قطعات بسیار متنوعی به کار گرفته شده است؛ که بخشی از تنوع آن مربوط به ابزار برشی دستگاه cnc است. این شیار ها به عنوان قسمت برشی ابزار عمل می ‌کنند. که هم دیواره قطعه کار را برش می‌ دهند و هم به عنوان محلی برای خروج تراشه ها هستند. ابزار های تراش cnc انواع بسیار زیادی دارد.

با استفاده از اين میز بر روی ریز فرز امکان تراش چرخدنده و قطعاتی نظیر آن می باشد. یک دستگاه CNC  عملا همان دستگاه دستی ساده می باشد؛ که قابلیت فرمان پذیری از طریق کد ها و منطق ریاضیاتی را دارد. امروزه کار های حکاکی شده توسط دستگاه CNC به دلیل مزایای بی شمار آن نسبت به کار های هنری دستی؛ رشد چشم گیری در بازار پیدا کرده است. ابزار های تراش cnc انواع مختلفی دارد. دستگاه های CNC به دلیل تنوع بالا در عملکرد شان، می توانند؛ در اکثر فعالیت های صنعتی و تولیدی و هنری مورد استفاده قرار گیرند.

ابزار های cnc = قلاویز

ابزار های cnc = قلاویز

قلاویز برای دنده ‌کردن داخل استوانه‌ها (مهره) به‌ کار می‌ رود. قلاویز ها به طور کلی در 2 دسته دستی و ماشینی قرار می گیرند. این محصول به صورت دستی به کار برده می شود و طول عمر و دوام بالایی دارد. جنس آن از فولاد و یا استیل ضد زنگ و مقاوم می باشد؛ که قلاویز را در برابر رطوبت و فشار مقاوم می سازد. قطعا خرید یک قطعه جدید بسیار پر هزینه تر از تعمیر و درست کردن است. آن با یک ابزار کوچک همچون قلاویز خواهد بود. برای استفاده از این وسیله نیازی نیست که شاخ غول را بشکنید. اما خب به این راحتی ها هم نیست که هر شخصی بتواند از آن استفاده نماید؛ و نیاز به تجربه دارد. فرآیند تراشیدن با قلاویز را قلاویز کاری و فرآیند تراشیدن دنده های پیچ با حدیده را رزوه تراشی یا پیچ تراشی می گویند. ابزار های تراش cnc است.

قلاویز ماشینی دنده ریز MF با شیار مستقیم و فرم سنگزنی B که شامل سنگزنی 4-5 دندانه؛ به همرا ه سنگزنی شیار به حالت راهنما می باشد. این محصول نوع دیگری از قلاویز ها می باشد؛ که بر حسب واحد اندازه گیری میلی متر طراحی و ساخته شده است. و دارای دنده ها و شیار های ریز در روی بدنه خود است. قلاویز دستی فرا را در حدود 1/4 دور در خلاف جهت حرکت عقربه‏ های ساعت بچرخانید تا براده ها خرد شود. که البته باید بگوییم ابزار های تراش cnc متفاوت هستند. اولین قلاویز فرا در دسته‏ قلاویز جا بزنید.

محصول پیشنهادی: قلاویز دستی

ابزار تراش cnc

قلاویز ماشینی لوله ابزار تراش

محصولات قلاویز ماشینی لوله یکی از انواع محصولات بسیار کم یاب در بازار می باشد. تراش ابزار جم تولید کننده، وارد کننده و عرضه کننده انواع محصولات تراشکاری می باشد. محصول قلاویز ماشینی G یکی از انواع قلاویز ماشیینی می باشد. استفاده از این محصول به صورت تخصصی نیز می باشد. کاربرد و استفاده از قلاویز لوله ماشینی کاملا از اسم آن مشخص می باشد. لوازم تراشکاری تنوع بسیار زیادی را دارند. به همین علت تامین و تجهیز شدن برای هر محصول در هر فروشگاهی کار آسانی نیست. نوع این محصول از قلاویز ماشینی G است. استفاده از این محصول به صورت تخصصی نیز می باشد. قلاویز G یکی از پر کاربرد ترین انواع قلاویز ها در بازار ایران و دنیا می باشد. ابزار های تراش cnc بسیار متنوع است. لذا باید بگوییم در استفاده از این نوع قلاویز G دقت داشته باشید؛ تا ابتدا آن را روی دستگاه سفت کنید.

محصول قلاویز لوله ماشینی یکی از قلاویز های محبوب در صنعت تراشکاری است. همچنین محصول قلاویز ماشینی لوله دارای ضمانت اصالت کالا از شرکت تراش ابزار جم است. پس از هر بار آب بندی شما می توانید با از این محصول استفاده کنید. محصول قلاویز G در تراش ابزار جم به قیمت عمده و ارزان تر از هر جای دیگر به فروش می رسد. جنس استفاده شده در ساخت این محصول به شکلی است. قابلیت تراشکاری و ایجاد رزوه در سخت ترین اجسام را نیز دارد. کاربرد و استفاده از قلاویز لوله ماشینی کاملا از اسم آن مشخص می باشد.

تیغچه تراش cnc

تیغچه تراش برای cnc

در تراشکاری از قطعات مختلفی استفاده می‌ شود؛ که از قطعات پر استفاده و کاربردی می‌ توان به تیغچه تراش اشاره کرد. ابتدا تیغچه تراش روی هولدر نصب شده و سپس به دستگاه تراش متصل می‌ شود. در نوع تخت ارتفاع دو طرف تیغچه یکسان بوده؛ و در نوع کونیک ، ارتفاع یک سمت آن کم تر از سمت دیگری می‌ باشد. برای ساخت تیغچه تراش از متریال‌ های سخت مثل فولاد یا آلیاژی از فولاد استفاده می‌ شود؛ تا استحکام و سختی آن بیشینه باشد. تیغچه تراش دارای قابلیت تیز شدن مجدد است، این قابلیت به این معنا است. که در صورتی خرابی یا تغییر شکل تیغچه، می‌ توان آن را با استفاده از ابزار مخصوص دوباره تیز کرد. ابزار های تراش cnc  تنوع زیادی دارد. برای تراشیدن قطعات با جنس های مختلف به ابزار هایی با جنس های متفاوت احتیاج است. لذا تیغچه چهارگوش یا چهار پهلو می باشد.

محصول پیشنهادی: تیغچه تراش

تیغچه های تراشکاری قابلیت براده برداری از فولاد، چدن و استنلس استیل را دارا می باشد. از ویژگی این ابزار تک لبه می توان به مقاومت خوب در برابر سایش و سختی  را اشاره نمود. ابعاد مقاطع نیز معمولا با کاربرد آن ها اســت. این رنده ها برای استفاده با سنگ سنباده یا الماسه تیز می شوند. و بعد از مدتی کارکردن و کند شدن مجدداً قابل تیز کاری خواهند بود. این نوع رنده بر اساس نیاز بوسیله مصرف کننده سنگ زنی شده؛ ابزار های تراش cnc که می باشد؛ و زوایای لازم را بر روی آن به وجود می آورند.

قلاویز دنده ریز

قلاویز دنده ریز

قلاویز دنده ریز دستی برند فرا (FRA) ساخت صربستان یا یوگوسلاوی هستند. قلاویز برای دنده‌ کردن داخل استوانه ‌ها (مهره) به‌ کار می ‌رود. قلاویز ها به طور کلی در 2 دسته دستی و ماشینی قرار می گیرند. قلاویز دستی فرا را در حدود 1/4 دور در خلاف جهت حرکت عقربه‏ های ساعت بچرخانید تا براده ها خرد شود. این محصول نوع دیگری از قلاویز ها می باشد؛ که بر حسب واحد اندازه گیری میلی متر طراحی و ساخته شده است. و دارای دنده ها و شیار های ریز در روی بدنه خود است. ابزار های تراش cnc باید مورد توجه باشد. از این وسیله می توان در قلاویز کاری، جوشکاری، ابزار سازی، فرز کاری و … استفاده کرد. با داشتن این ابزار می توانید علاوه بر صرفه جویی در زمان در هزینه ها نیز صرفه جویی کنید. اما برای استفاده از این وسیله نیازی نیست که شاخ غول را بشکنید.

تراش ابزار cnc

قلاویز (TAP) و حدیده (DIA NUT) ابزاری برای تراش دنده های پیچ بر روی موادی مانند فلز ، چوب و پلاستیک و … است. قلاویز برای دنده کردن داخل استوانه ها (مهره) به کار می رود. حدیده سطوح بیرونی مثل لوله استوانه را در گام مشخص دنده می کند. قلاویز ماشینی دنده ریز MF با شیار مستقیم و فرم سنگزنی B که شامل سنگزنی 4-5 دندانه؛ به همرا ه سنگزنی شیار به حالت راهنما می باشد. لذا باید این محصول نوع دیگری از قلاویز ها می باشد. که بر حسب واحد اندازه گیری میلی متر طراحی و ساخته شده است.

مطلب پیشنهادی: جدیدترین ابزارآلات تراشکاری

جمع بندی ابزار های تراش cnc

در این نوشتار به ابزار های تراش cnc پرداختیم. محصولات تراشکاری یکی از مهم ترین محصولات در صنایع گوناگون به شمار می روند. جنس یا خشن تراش این محصول از نوع hss یا فولاد تندبر است. این محصول یکی از پر طرفدار ترین محصولات تراشکاری است که امروز در فروشگاه تراش ابزار جم موجود است. برای مشاهده این محصولات روی ابزارالات تراشکاری کلیک کنید. تیغچه به علت استفاده خاصی که دارند باید دارای استحکام خوبی باشند. برای خرید این محصول با شماره تماس های موجود در این بخش تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *