جدیدترین ابزارآلات تراشکاری

جدیدترین ابزارآلات تراشکاری

اینسرت تراشکاری CBN برای ماشین کاری انواع  چدن های بسیار سخت و همین طور تراش  سوپر آلیاژهاینیز استفاده می گرد. ابزار تراش و برش دسته ‌ای از لوازم صنعتی هستند؛ که به شما کمک می ‌کنند تا به راحتی قطعات کار خود را به شکل دلخواه تراش و برش دهید. ابزارهای تراشکاری براساس نوع قطعه کار جنس‌های متفاوتی دارند؛ و این به این خاطر است که باید از قطعه کار سخت‌ تر و مقاوم‌ تر باشند. اینسرت تراشکاری CBN برای ماشین کاری انواع چدن های بسیار سخت و همین طور تراش  سوپر آلیاژها ینیز استفاده می گرد. به طور کلی اینسرت تراشکاری  CBN را می توان؛ برای ماشین کاری متریال هایی با سختی بین 45 تا70 راکول به کار برد. ابزار برش یک دستگاه با تیغه گوه ‌ای شکل و تیز است. ابزار آلات از موادی بسیار سخت تهیه می‌ شود. جدیدترین ابزارآلات تراشکاری جنس متفاوتی با دیگری دارند.

خرید جدیدترین ابزارآلات تراشکاری

انواع ابزارآلات تراشکاری

انواع جنس ابزارآلات تراشکاری شامل؛ فولاد ابزار غیرآلیاژی، فولاد ابزار آلیاژی، فلزات سخت و فلزات سرامیکی است. زیرا همواره جنس تیغه برش دهنده باید سخت ‌تر از برش شونده‌ ها باشد. همچنین ابزارهای تراش و برش باید از مقاومت حرارتی بالایی نیز برخور دار باشند. برند های معتبر اینسرت سی بی ان شامل برند های ترکیه از جمله اینسرت سی بی ان تانگالوی اشاره کرد. به طور کلی اینسرت تراشکاری  CBN را می توان؛ برای ماشین کاری متریال هایی با سختی بین 45 تا70 راکول به کار برد. در این میان پر کاربرد ترین جنس در کارگاه‌ های تولیدی، فلزات سخت هستند. در صورتی که تیغه مقاومت حرارتی خوبی نداشته باشد به راحتی فرسوده می‌ شود. تانگلوی برند معتبر جدیدترین ابزار تراشکاری در بین  برند های تراشکلری جهان می باشد. لازم به توضیح این نوع ار اینسرت تراشکاری مناسب برای تراش و ماشین کاری با دور های پایین نمی باشد.

زیرا از لحاظ زمان تولید و کیفیت به صرفه هستند؛ و کم کاربرد ترین جنس فولاد ابزار غیر آلیاژی است. جهت برش دقیق قطعات باید از ابزار تراش و برش با کیفیت و مناسب استفاده کرد. مقاومت شیمیایی خوب الماس CBN  و ماشین کاری دقیق و صافی سطح بسیار بالا اینسرت و همین طور طول عمر بالا؛ سختی نسبتا بالاتر این نوع از اینسرت های تراشکاری؛ نسبت به سرامیک ها از مزایا این نوع از الماس تراشکاری به حساب می آید. ابزار های تراشکاری می‌ توانند از این جنس باشند که به نام فولاد کربنی (WS) نیز شناخته می ‌شود.

انواع ابزارآلات تراشکاری

فولاد، ابزار آلیاژی تراشکاری

این نوع ار اینسرت تراشکاری مناسب برای تراش و ماشین کاری با دور های پایین نمی باشد؛ و همین طور از لحاظ قیمت گرون تر می باشد. با استفاده از ابزار تراش می‌ توان سطح و قطعات مختلف را لایه برداری کرد. این فولاد ها علاوه بر کربن که در فولاد های غیر آلیاژی نیز وجود دارد؛ با فلزات دیگری آلیاژ شده‌ اند. یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه کنید شکل دادن به فزات می باشد؛ که باید با انواع آن و جنس های مورد استفاده در این راستا آشنا شوید. محور حرکت قطعه می‌تواند خط صاف یا در راستای مجموعه‌ ای از منحنی‌ ها و زوایا باشد.

جدیدترین ابزار آلات تراشکاری حداقل طول کلمپ توصیه شده مساوی ۴ برابر قطر ابزار می باشد. در شغل تراشکاری، به ابزار مهمی نیاز است؛ لذا در این شغل، فلزات مختلف را با استفاده از ماشین تراشکار، برش می دهند.

بخش پیشنهادی: قلاویز دستی

یکی از ابزارآلات مهم در تراشکاری ابزار قلاویز دستی است. قلاویز ها جز جدانشدنی و مهم تراشکاری هستند. محصولات قلاویز دستی جز محصولاتی هستند که از آن ها به صورت دستی استفاده میشود. محصولات قلاویز دستی یکی از محصولات بسیار مهم تراشکاری هستند که جز جدیدی از ابزار های تراشکاری شناخته میشوند. برای مشاهده این محصولات در تراش ابزار جم روی لینک قلاویز دستی کلیک کنید.

تراشکاری

تراشکاری فرایند شکل گیری فلزات به روش لایه برداری با استفاده از وسایل و ماشین های مخصوص می باشد. تراشکاری عملکردی است که با ماشین کار برای تولید سطح خارجی قطعات با سطح مقطع دوار به‌ کار برده می‌ شود. به طور کلی ابزارهای برش از مقاومت بسیار خوبی برخوردار هستند اما ضروری است؛ که از این ابزار آلات به صورت اصولی استفاده کرد؛ در غیر این صورت، عمر مفید این وسایل بسیار کاهش پیدا می ‌کند. فولاد های پرآلیاژ به نام فولاد های تندبر (SS) یا (HSS) معروف هستند. قدرت و چرخش معینی به شکل دهی فلزات می پردازد.

ابزار جدید تراشکاری: قلاویز ماشینی

ابزار های تراشکاری انواع مختلفی دارند که یکی از آن ها محصولات قلاویز ماشینی هستند. قلاویز های ماشینی جز محصولاتی هستند که در دسته های مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند. محصولات قلاویز ماشینی جز محصولات بسیار مهم در اجناس تراشکاری هستند. برای مشاهده این محصولات روی لینک قلاویز ماشینی کلیک کنید.

ابزارآلات تراشکاری

فرآیند های جدید ابزارآلات تراشکاری

اولین مرحله ماشین کاری همین مرحله تراشکاری است این مرحله به این شکل انجام می شود. معمولاً اصطلاح تراشکاری برای توضیح تولید سطح خارجی با عمل تراش به کار برده می‌ شود. فرم دهی و شکل دهی به فلزات، یکی از وظایف تراشکار به شمار می رود. در این فرایند فلزات که عمدتا به صورت استوانه هستند؛ با سرعت معین به حرکت در می آیند و با عمق معین لایه برداری می شود. جدید ترین ابزار تراشکاری در ماشین تراشکاری قطعه کار حول محور خود در چرخش می ‌باشد؛ و با ابزار دیگر حرکت عمود نیز انجام می‌ دهد. ابزار های تراش و برش در انواع مختلفی عرضه می‌ شوند؛ که هر کدام کاربرد به خصوص دارند. این ابزار ها معمولا متناسب با نوع کاربرد در مقاطع گرد؛ مربع و یا ذوزنقه در طول ۲۰۰ میلی‌متر ساخته و با سنگ سمباده تیز می ‌شود. جدیدترین ابزارآلات تراشکاری می باشد.

با کمک دستگاه سی ان سی و ابزار های شکل دهی همچنین؛ یک همراه هیدرولیکی برای تراشکار های کم تجربه استفاده می شود. در حالی که برای تولید سطوح داخلی از واژه بورینگ استفاده می ‌شود؛ به همین دلیل، عبارت “تراشکاری و بورینگ” برای خانواده بزرگ ‌تری از فرایند ها به نام تراشیدن استفاده می ‌شود. امروزه کنترل آن با استفاده از دستگاه های مجهز با استفاده از کامپیوتر صورت می گیرد. محور قطعه میتواند خط صاف یا در راستای مجموعه ای از منحنی ها و زوایا باشد. تراشکاری عمل ماشین ‌کاری برای تولید سطح با سطح مقطع دوار می‌باشد.

مطلب پیشنهادی: خرید لوازم تراشکاری در تهران

فرآیند های جدید ابزارآلات تراشکاری

انواع جدیدترین ابزارآلات تراشکاری

ابزار تراش و برش دسته ‌ای از لوازم صنعتی هستند که به شما کمک می‌ کنند؛ تا به راحتی قطعات کار خود را به شکل دلخواه تراش و برش دهید. این ابزار ها همچنین بعد از مدتی کار کردن و کند شدن، قابل تیز کاری خواهند بود. این مرحله همان طور که از اسمش مشخص است؛ با کمک وسیله و دستگاه ها شیاری در خارج استوانه ساخته می شود. تراشکاری می ‌تواند به صورت دستی با دستگاه تراش سنتی که نیازمند نظارت دایمی اپراتور می‌ باشد؛ یا با استفاده از دستگاه تراش اتومات انجام شود. یک تراشکار، برای کار با دستگاه های جدید باید از تسلط کافی به دستگاه های تراش سنتی برخوردار باشد. معمولا از اصطلاح تراش کاری؛ برای فرایند لایه برداری در سطح خارجی و برای  سطح داخلی دستگاه از واژه بورینگ استفاده می شود. جدیدترین ابزارآلات تراشکاری به صورت دستی با دستگاه تراش سنتی می شود.

مطلب پیشنهادی: تراشکاری صنعتی چیست

انواع جدیدترین ابزارآلات تراشکاری

دستگاه‌های تراش CNC یا تراش سی ان سی انواع مختلفی دارند؛ که در اینجا به ذکر چند مورد بسنده می‌ کنیم. ابزار برش یک دستگاه با تیغه گوه‌ ای شکل و تیز است. تیغه این ابزار آلات از موادی بسیار سخت تهیه می‌ شود. برای سوار کردن این ابزار به دستگاه؛ به طور مستقیم یا با استفاده از نگهدارنده‌ های مخصوصی به ابزار گیر دستگاه بسته می ‌شوند. جدید ترین ابزار تراشکاری سر این ابزار ها که گاه تنها سر آن‌ها از این جنس انتخاب می‌ شوند. برای این ماشین تراشکاری با دنده های مخصوص پیچ بری کمک می گیرند.

جدیدترین ابزارآلات تراشکاری در سایت تراش ابزار جم با قیمت عمده عرضه می شود. برای خرید آنلاین جدید ترین ابزار تراشکاری می توانید؛ از طریق بخش فروشگاه سایت تراش ابزار جم اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *