خرید لوازم تراشکاری در تهران

خرید لوازم تراشکاری در تهران

در شهر تهران تعداد زیادی کارگاه تراشکاری وجود دارد. این کارگاه های تعداد زیادی از نیاز کشور به قطعات آهنی را تولید می کنند. از این رو نیاز زیادی به لوازم تراشکاری دارند. لذا بر آن شدیم در مورد خرید لوازم تراشکاری در تهران مقاله ای تهیه و تنظیم کنیم. لوازم تراشکاری ابزار آلاتی هستند که برای تراش از آن ها استفاده می شود. لوازم تراشکاری لوازمی هستند که به مصرفی محصوب می شوند. یعنی بر اثر استفاده ازبین می روند و نیاز به خرید مجدد آن ها وجود دارد. در این مقاله به این موضوع یعنی خرید لوازم تراشکاری در تهران خواهیم پرداخت. در خلال این مقاله به موضوعات مربوط به تراشکاری نیز خواهیم پرداخت. ابزار تراشکاری کاربرد های مختخص به خود را دارند. که در این مقاله به کاربرد های گوناگون آن ها نیز می پردازیم. خرید لوازم تراشکاری در تهران را با فولاد ابزار شروع می کنیم.

فولاد تند بر

فولاد تندبر

در این بخش از مقاله قصد داریم به معرفی فولاد ابزار آلیاژی بپردازیم. چرا که دانستن در خصوص این فلز در خرید شما بسیار کمک کننده خواهد بود. یکی از ویژگی های مهم ابزار با کیفیت فولادی است که با آن ساخته شده اند. از این رو برای خرید لوازم تراشکاری در تهران لازم است در این خصوص بدانید. همان طور که گفتیم ابزار ها معمولا در نمونه های با کیفیت از این نوع فولاد بهره می برند. چرا که از مقاومت بسیار بالایی بر خوردار هستند.  نقطه مشترک همه ابزار وجود کربن در ماده اولیه آن ها است. چرا که این ماده در همه فلزات ابزار کاربرد دارد. اما در فولاد ابزار آلیاژی علاوه بر کربن که در فولاد های غیر آلیاژی نیز وجود دارد. این نوع فولاد در دو نوع کم آلیاژ و پر آلیاژ وجود دارد. که هر کدام مزیت ها و معایبی نسبت به دیگری دارند.

همان طور که گفتیم  این نوع فولاد در دو نوع کم آلیاژ و پر آلیاژ وجود دارد. که در این بخش از مقاله به معرفی ویژگی های آن ها خواهیم پرداخت. این نوع از ابزار ها قیمت های متفاوتی نیز دارند. که علت آن تفاوت ها در آلیاژ آن ها است. در نمونه های پر آلیاژ از فلزاتی مانند کروم، ولفرام، وانادیوم، مولیبدن و کبالت استفاده شده است. که این موارد مقاومت ابزار را به طرز چشمگیری افزایش می دهند. این نوع فولاد بهترین گزینه برای ساخت ابزار محصوب می شود. فولاد پرآلیاژ به نام فولادهای تند بر  معروف هستند.

فروش لوازم تراشکاری در تهران

خرید لوازم تراشکاری در تهران

 ابزار آلات تراشکاری انواع مختلفی دارد. هر کدام از این ابزار ها برای کاربردی خاص طراحی و تولید شده اند. در این بخش از مقاله به معرفی کلی ابزار آلات تراشکاری می پردازیم. البته در طول مقاله به معرفی چند نوع دیگر از ابزار تراشکاری خواهیم پرداخت. خرید لوازم تراشکاری در تهران به ابزار های اندازه گیری نیز مربوط می شود. یکی از لازمه های خرید لوازم تراشکاری در تهران آشنایی داشتن به انواع ابزار آلات تراشکاری است. از این رو خواندن ادامه مقاله برای شما خالی از لطف نخواهد بود. ابزار  با تراشکاری فلزات به تولید ابزار و لوازم فلزی می پردازیم. که هر کدام از این ابزار ها برای رفع نیازی طراحی شده اند. که به وسیله تراشکار ها به عینیت میرسند و مورداستفاده قرار می گیرند. که بخش بزرگی از لوازم مصرفی روزانه ما را تشکیل می دهند. آلات تراشکاری از سال های دور وجود داشته اند.

انواع مختلفی ابزار تراشکاری وجود دارد که به معرفی آن ها خواهیم پرداخت. خرید لوازم تراشکاری در تهران به همین لوازم مربوط می شود. همان طور که در بخش قبلی مقاله اشاره کردیم این ابزار آلات جنس های گوناگونی نیز دارند. هر کدام از این انواع مربوط به کاربردی خاص است. اما در نمونه پر آلیاژ توانایی تحمل تا 300 درجه سانتی‌ گراد را دارند. که از این رو ر کارهایی با حرارت بالا مورد استفاده قرار می گیرد. در ابتدای این مقاله گفتیم که کاربرد تراشکاری لایه برداری فلزات است. که خرید لوازم تراشکاری در تهران برای همین است.

مطلب پیشنهادی: معرفی ابزار آلات تراشکاری

خرید ابزار های اندازه گیری در تهران

خرید ابزار های اندازه گیری در تهران

یکی از اصلی ترین لوازم تراشکاری ابزار های اندازه گیری هستند. این ابزار ها به ابزار اندازه گیری دقیق شناخته می شوند. این ابزار انواع مختلفی دارند که هر کدام کاربرد مشخصی دارند. از این رو در این بخش از مقاله به معرفی ابزار های مختلف در تراشکاری می پردایزم. در اولین مورد ابزار اندازه گیری تخصصی را مورد بررسی قرار می دهیم. استفاده از ابزار اندازه گیری در بسیاری از مضوعات اهمیت دارد. از این رو می توان گفت ابزرا اندازه گیری مختص تراشکاری نیستند. البته این اندازیه گیری قطعا همیشه با ابزار آلات تخصصی صورت نمی گیرد. همان طور که گفتیم ابزار تراشکاری کاربرد های مختخص به خود را دارند. باید گفت به عنوان کاربرد اصلی آن این است که از این ابزار برای تراشیدن سطوح قطعات فلزی استفاده می شود. خرید لوازم تراشکاری در تهران برای این موضوع استفاده از ابزار اندازه گیری تخصصی بسیار اهمیت دارد.

باید گفت لوازم اندازه گیری تخصصی بخش جدایی ناپذر از تراشکاری هستند. چرا بدون این ابزار عملا امکان تراشکاری وجود ندارد. اندازه گیری یکی از مهم ترین بخش های تراشکاری است. از این رو خرید لوازم تراشکاری در تهران به خصوص ابزار اندازه گیری بسیار مهم است. باید گفت در پیشانی تراشی ابزار تراش تک نقطه ای با حرکت در شعاع قطعه کار هستند. که اینجا هم نیاز به اندازه گیری ای دقیق وجود دارد. در ادامه مقاله به خرید لوازم تراشکاری در تهران خواهیم پرداخت. چرا این موضوع در تراشکاری بسیار مهم است بدون آن تراشکاری امکان نیست.

خرید قلاویز تراشکاری در تهران

خرید قلاویز در تهران

قلاویز یکی از فرآیند های تراش کاری است. قلاویز برای دنده‌کردن داخل استوانه‌ها به‌کار می‌رود. قلاویز ها در نوع کلی دستی و ماشینی هستند. در قلاویز کاری با ماشین، گشتاور مورد نیاز به وسیله ماشین قلاویز ایجاد می شود. قلاویز ماشینی جهت بستن به ماشین تراش یا ماشین مته دارای سری دوتایی و یا تکی است. این قلاوز مزایای خاصی نسبت به قلاویز ماشینی دارد. از جمله این مزایا می توان به این مورد اشاره کرد. به عبارت ساده تر برای ساخت مهره از قلاویز استفاده می شود. درواقع تفاوت  عمده این دو نوع قلاویز در همین مورد وجود دارد. بسیاری از خرید لوازم تراشکاری در تهران مربوط به قلاویز است. که این موضوع بیانگر اهمیت این ابزار در تراشکاری است. لازم اس بگوییم ساخت و تولید قلاویز اول به شکل مخروطی است. با توضیحاتی که تا اینجا دادیم با ساختار قلاویز دستی و همین طور قلاویز ماشینی آشنا شدیم.

این عملکرد در سه مرحله صورت می پذیرد. دلیل نام گذاری قلاویز سه مرحله این عملکرد آن است. تفاوت قلاویز ماشینی و دستی هم تقریبا همین است. این مراحلی که بیان شد برای ساخت یک قطعه به وسیله قلاویز دستی یا همان سه تایی بود. در قلاویز ماشینی یا همان تکی به دلیل ساختاری که دارند دیگر نیازی به انجام سه مرحله ای قلاویز نیست. همین موضوع باعث افزایش چشم گیر سرعت کار می شود. استفاد از این قلاویز سبب بالا رفتن سرعت کار می‌گردد. درنتیجه حصول نتیجه سریع تر خواهد بود. خرید لوازم تراشکاری در تهران بیشتر قلاویز است.

قلاویز دستی

حدیده

حدیده نام وسیله ماشینی یا یک ابزار دستی است که به کمک آن از سطوح میله ای براده برداری می کنند.  هدف از این کار یعنی براده برداری این است که محصولاتی مثل پیچ ساخته شود. همان طـور که حدیده پیشـرفت و پیش روی می کند، پیچ به وسـیله دندانه های حدیده تراشیده خواهد شد. حدیده ثابت از یک قطعه مکعب مسـتطیل تشکیل شـده است. ین نـوع حدیده را نمی توان تیـز نمود که یکی از نکات منفی این نوع حدیده است. به همین دلیل قطر حدیده های ثابت دستی از یک دوم اینچ تجاوز نخواهد کرد. باید بگوییم که اگـر بخواهیم عمل پیچ تراشـی را در یک مرحلـه با بار زیـاد انجام دهیم امکان شکسـتن آن وجود دارد. چون به وسـیله شـیار آن می تـوان قطر حدیده را زیاد یا کم نمود به این نوع حدیده، حدیده متغیر نیز می گویند. می توان به آسانی آن را تیز نمود.

روی حدیده هـای متغیر، یک شـیار وجـود دارد که می توان آن را به وسیله پیچی از خارج دسته تنظیم کرد. نوع دیگر حدیده، حدیده هـای دو پارچه است. در خرید لوازم تراشکاری در تهران حدیده های نیز بسیار اهمیت دارند. اما حدیده ها اندازه های مختلفی نیز دارند که هر کدام کاربرد مختص به خود را دارد. لازم به توضیح است که باید همان طوری که در نقشـه مشخصات پیچ داده شـده است، پیچ را انتخاب کنید. درصورتی که حدیده روی کار عمود است آن را برای عمق معینی تنظیم کنید. بعد از انجام این، کار را ادامه دهید.

لوازم اندازه گیری

مته مرغک

یکی از مشکلاتی که در سوراخ کردن شفت داریم مشخص کردن محل دقیق سوراخ روی قطعه است . برای ایجاد سوراخ روی قطعه باید آنرا به طور کامل ترا داد تا برامدگی یا فرورفتگی روی آن وجود نداشته باشد. سوراخ هایی متناسب با متریال قطعات و نیاز مان بر روی قطعات ایجاد کنیم. این مته ازجنس فولاد تندبر است. مته مرغک از لحاظ ساخت به سه دسته ی مختلف تقسیم می شوند. مته مرغک ها­­ از لحاظ نوع جنس هم به سه دسته تقسیم می شوند.که باز هم باید متناسب با نوع جنس قطعه، جنس مناسب را برای ایجاد سوراخ انتخاب کنیم. همچنین برای انتخاب صحیح مته مرغک باید به ابعاد کار و به قطر قطعه باید توجه شود. یکی از انواع مته، مته مرغک است.کاربرد این مته برای ایجاد حفره روی سطح قطعه قبل از سوراخکاری است. برای استفاده از این مته ها نیز از دریل استفاده می شود.

در این کار، قطعه ای که باید سوراخ شود را به 3 نظام دستگاه می بندیم . این مته با توجه به جنس کار دارای کبالت نیز موجود هستند . این مته دارای قوس است. با توجه به نوع عملیات می توان یکی از این مته ها استفاده کرد. زیرا این مته، محکم ترین و سخت ترین مته مرغک است و به همین علت برای ایجاد حفره بر روی فلزات سخت استفاده می شود. مته مرغک در خرید لازم تراشکاری در تهران بسیار حائض اهمیت است. برای انتخاب صحیح مته مرغک باید به ابعاد و قطر قطعه باید توجه شود.

کولیس

کولیس

کولیس یکی از انواع ابزار های اندازه گیری محصوب می شود. کولیس کاربرد بسیار زیادی در کارگاه ها دارد و اپوراتور ها از این ابزار به فراوانی استفاده می کنند. درمورد کولیس‌ دیجیتال باید بگوییم که این نوع کولیس از جدیدترین تکنولوژی برخور دار است. همچنین این ابزار شبیه کولیس ورنیه بوده . نوع سنجش کولیس به سه دسته تقسیم می شود. نوع پیشرفته آن، کولیس دیجیتال یا رقمی است. کولیس برای اندازه ‌گیری ابعاد داخلی اشیا به کار می ‌رود. کولیس در اندازه‌ گیری ابعاد بزرگ همچون قطر یک لوله بزرگ بسیار مفید می‌باشد. مخترع این کولیس، ریاضی ‌دانی به نام کولیس ورنیر بوده است که به همین دلیل به این نام شناخته می شود. کولیس‌ها قابلیت اندازه ‌گیری قطر داخلی، قطر خارجی، عمق و گام را دارند. خرید لوازم تراشکاری در تهران و کولیس بسیار زیاد است. البته بسته به دقت اندازه گیری کولیس یه نکته دیگر است.

نوع دیگر کولیس، کولیس عقربه ای است. نوع مدرن کولیس عقربه ای، کولیس عقربه‌ ای کولیس دیجیتال است. کولیس عقربه‌ ای کولیس دیجیتال معمولاً از سایر انواع کولیس دقیق ‌تر هستند. با توجه به این تعریف می شود به کاربرد گسترده کولیس پی برد. دقت اندازه گیری کولیس نیز معمولا یک صدم و دو صدم میلی متر یا 0.0005 و 0.001 اینچ است. چرا که با توجه به شکل شاخک های کوتاه به این منظور استفاده می شوند. برای اندازه ‌گیری براساس اختلاف بین دو تقسیم‌بندی کار می ‌کرد. که خرید لوازم تراشکاری در تهران نیز به همین صورت است.

جمع بندی خرید لوازم تراشکاری در تهران:

در مجموع باید بگوییم خرید لوازم تراشکاری در تهران بسیار متداول است. این ابزار را می توانید به صورت عمده از سایت تراش ابزار جم خریداری کنید. تمام ابزار ولوازم تراشکاری در سایت تراش ابزار جم با بهترین کیفیت موجود هستند. از نظر قیمت نیز خیالتان راحت باشد. چرا که ما حتی بیشتر از شما به فکر مناسب بودن قیمت محصولات خود هستیم. خرید لوازم تراشکاری در تهران از سایت تراش ابزار جم می تواند بهترین انتخاب شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *