فروش عمده لوازم تراشکاری

فروش عمده لوازم تراشکاری

لوازم تراشکاری ابزار آلاتی هستند که برای تراش کاری از آن ها استفاده می شود. این ابزار را به صورت فروش عمده لوازم تراشکاری می توانید خریداری کنید. در این مقاله به این موضوع یعنی فروش عمده لوازم تراشکاری خواهیم پرداخت. معرفی ابزار آلات تراشکاری بپردازیم و آن ها را مورد بررسی قرار دهیم. ابزار تراشکاری کاربرد های مختخص به خود را دارند. از این ابزار برای تراشیدن سطوح داخلی و یا خارجی قطعات فلزی استفاده می شود. به کمک ابزار آلات تراشکاری می شود قطعات فلزی را لایه برداری کرد. این کار به منظور تولید قطعات فلزی صورت می پذیرد. فروش عمده لوازم تراشکاری برای دسترسی آسان و بهتر شما به این ملزومات است. پس با ما همراه باشید تا هر چه که از ابزار آلات تراشکاری لازم است بدانید را در اختیارتان بگذاریم. برای همین ابزار تراشکاری در در ادامه مورد بررسی و معرفی کامل قرار می دهیم.

فولاد در لوازم تراشکاری

فولاد ابزار آلیاژی در فروش عمده لوازم تراشکاری:

اولین مبحثی که در این مقاله به آن می پردازیم فولاد ابزار آلیاژی است. دانستن این موضوع برای فروش عمده لوازم تراشکاری خالی از لطف نیست. ابزار ها معمولا در نمونه های با کیفیت از این نوع فولاد بهره می برند. در ادامه به بررسی این نوع فولاد و بیان مزایا و معایب آن می پردازیم. نقطه مشترک همه ابزار وجود کربن در ماده اولیه آن ها است. اما در فولاد ابزار آلیاژی علاوه بر کربن که در فولاد های غیرآلیاژی نیز وجود دارد. با فلزات دیگری آلیاژ شده‌اند تا کیفیت و مقاومت به مراتب بالا تری را به دست آوریم. این نوع فولاد در دو نوع کم آلیاژ و پر آلیاژ وجود دارد. لازم به توضیح است که در نمونه پر آلیاژ تحمل تا 300 درجه سانتی‌ گراد را متصور خواهیم بود. همین طور در نمونه  پرآلیاژ با تحمل تا 600 درجه سانتی ‌گراد می تواند مفید واقع شود.

همان طور که گفتیم  این نوع فولاد در دو نوع کم آلیاژ و پر آلیاژ وجود دارد. در نمونه های پر آلیاژ از فلزاتی مانند کروم، ولفرام، وانادیوم، مولیبدن و کبالت استفاده شده است. همان طور که احتمالا میدانید فولاد های پرآلیاژ به نام فولادهای تند بر نیز معروف هستند. این ابزارها در مقاطع گرد، مربع و یا ذوزنقه  ساخته می شوند. دلیل این تفاوت کاربرد متفاوت این ابزار هستند. فروش عمده لوازم تراشکاری  در طول ۲۰۰ میلی ‌متر ساخته می شوند. لازم به توضیح است که این ابزار در فروش عمده لوازم تراشکاری با سنگ سمباده تیز می‌ شود.

فروش عمده لوازم تراشکاری

معرفی و فروش عمده لوازم تراشکاری:

 در این مقاله که به فروش عمده لوازم تراشکاری می پردازیم قصد داریم. به معرفی کلی ابزار آلات تراشکاری بپردازیم. کاربرد کلی ابزار تراشکاری لایه برداری از سطح فلزات است. با لایه برداری از فلزات که عملا تراشکاری محصوب می شود. به تولید ابزار و لوازم فلزی می پردازیم که بخش بزرگی از لوازم مصرفی روزانه ما را تشکیل می دهند. در واقعا باید بگوییم ابزار آلات تراشکاری برای تراش دادن فلزات و تولید قطعات فلزی به ما کمک می کنند. ابزار آلات تراشکاری از سال های دور به تولید مشغول بوده اند. اما دستگاه های پیشین متفاوت از آن چه که اکنون هست بودند. در واقع این ابزار در گذر زمان بهبود پیدا کرده و ارتقا یافته اند. تغییرات و بهبود این ابزار به حدی بوده است که در این دوران کمترین شباهتی را به نمونه های پیشین خود ندارند. فروش عمده لوازم تراشکاری به دستگاه مربوط می شود.

همان طور که می دانید ابزار آلات تراشکاری انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم. فروش عمده لوازم تراشکاری برای همه ابزار تراشکاری محصوب می شود. همان طور که در بخش قبلی مقاله اشاره کردیم این ابزار آلات جنس های گوناگونی نیز دارند. لازم به توضیح است که در نمونه پر آلیاژ تحمل تا 300 درجه سانتی‌ گراد را متصور خواهیم بود. همان طور که گفتیم این ابزارها دارای جنس های مختلفی می باشند که کاربرد های مختلفی برای آن ها تعریف شده است. در ابتدای این بخش از مقاله گفتیم که کاربرد لایه برداری است.

لوازم اندازه گیری در فروش عمده لوازم تراشکاری

ابزار اندازه گیری تخصصی

در مقاله فروش عمده لوازم تراشکاری به معرفی ابزار های مختلف در تراشکاری می پردایزم. در اولین مورد ابزار اندازه گیری تخصصی را مورد بررسی قرار می دهیم. استفاده از ابزار اندازه گیری در بسیاری از مضوعات اهمیت دارد. از این رو می توان گفت ابزرا اندازه گیری مختص تراشکاری نیستند. البته این اندازیه گیری قطعا همیشه با ابزار آلات تخصصی صورت نمی گیرد. همان طور که گفتیم ابزار تراشکاری کاربرد های مختخص به خود را دارند. باید گفت به عنوان کاربرد اصلی آن این است که از این ابزار برای تراشیدن سطوح قطعات فلزی استفاده می شود. برای این موضوع استفاده از ابزار اندازه گیری تخصصی بسیار اهمیت دارد. در فروش عمده لوازم تراشکاری، ابزار اندازه گیری تخصصی یکی بخش های اصلی است. به خاطر اهمیت ابزار اندازه گیری تخصصی در تراشکاری ابتدا به معرفی آن پرداختیم. با ابزار آلات تراشکاری می شود قطعات فلزی را لایه برداری کرد.

ابزار اندازه گیری تخصصی بخش جدایی ناپذر از تراشکاری است. در واقع تراشکاری و لایه بردازی از سطح فلز بدون ابزار اندازه گیری تخصصی امکان پذیر نیست. باید گفت در پیشانی تراشی ابزار تراش تک نقطه ای با حرکت در شعاع قطعه کار. در پیشانی قطعه کار، تراش می ‌دهد. همان طور که می دایند مته ها جزو ابزارهای پر استفاده در محیط های صنعتی هستند. در معرفی ابزار آلات تراشکاری برقو انواع مختلفی دارد که کاربرد های مختلفی برای آن ها تعریف شده است. در ادامه مقاله همچنین قصد داریم فروش عمده لوازم تراشکاری به این موارد می پردازیم.

مشاهده محصولات لوازم اندازه گیری

حدیده

حدیده

حدیده یک ابزار تراش و وسیله ای برای تراشکاری است. از این رو در فروش عمده لوازم تراشکاری به آن می پردازیم. شاید تا حدودی با روند کار آشنا باشید و متوجه شده اید که این کار چگونه انجام می شود. همان طـور که حدیده پیشـرفت و پیش روی می کند، پیچ به وسـیله دندانه های حدیده تراشیده خواهد شد. لازم به توضیح است که داخل حدیده ثابت به صورت مهره دنده زده شده است. همیشه برای قطعات کوچک، باید از این حدیده استفاده کرد. ولی درعوض نکته مثبت بسیار مهمی دارد که این است که می توان آن هـا را روی کار به سادگی مرکز کرد. داخل حدیده ثابت که همان طور که گفته شد جنس آن از فولاد آبداده شـده می باشـد، دارای دندانه است. باید بگوییم که اگـر بخواهیم عمل پیچ تراشـی را در یک مرحلـه با بار زیـاد انجام دهیم. امکان شکسـتن هر دو وجود دارد.

برای استفاده از این نوع حدیده، باید آن را داخل دسـته حدیده که فضای مخصوصی در آن تعبیه شده اسـت قرارداد. روی حدیده هـای متغیر، یک شـیار وجـود دارد که می توان آن را به وسیله پیچی از خارج دسته تنظیم کرد. در یک طرف دسته حدیده یک پیچ قرار دارد. به وسیله این پیچ پارچه ها را می توان به هم نزدیک و یا از هم دورنمود. همچنین ضمن حدیده کاری بهتر اسـت از روغن مخصوص این کار استفاده کنید. موضوع را تا این جا کافی می پنداریم. در بخش بعدی فروش عمده لوازم تراشکاری به قلاویز می پردازیم.

قلاویز

قلاویز

همان طور که گفتیم در این بخش مقاله فروش عمده لوازم تراشکاری به قلاویز می پردازیم. همان طور که می دانید قلاویز وسیله ‌ای است که برای ایجاد روزه داخلی از آن استفاده می ‌شود. تمایز و تفاوت اصلی قلاویز دستی با قلاویز ماشینی در نیروی محرک آن ها است. عملکرد قلاویز دستی در سه مرحله است. شکل قلاویز اول به شکل مخروطی است. به وسیله آن نیمی از براده‌ برداری انجام می شود. قلاویز میان‌ عمق دنده‌ را ایجاد می کند. قلاویز پس رو نیز مرحله آخر را انجام می دهد. قلاویز ماشینی سرعت بسیار بیشتری نسبت به قلاویز دستی دارد. همان طور که می دانید قلاویز یک ابزار در تراشکاری است. می شود گفت خرید تجهیزات تراش کاری همیشه دغدغه اصلی تراشکاران بوده است. همین طور فروش عمده لوازم تراشکاری نیز همین وضعیت را دارند. تیز کردن قلاویز باعث عمل کرد مناسب آن در بلند مدت می شود.

همان طور که گفتیم تیز نکردن قلاویز می توانید باعث آسیب رسیدن به قلاویز شود. لذا حتما در بازه های زمانی مشخص آن را کنترل کنید و در صورت لزوم قلاویز را تیز کنید. قلاویز ماشینی به دو دلیل عمده سرعت بالاتری را به نسبت قلاویز ماشینی دارند. همان طور که پیش از این نیز گفتیم جنس قلاویزها از فولاد کربن دار است. همین طور در قطعاتی که ساینده هستند نیز از این نوع قلاویز استفاده می شود. قلاویز ماشینی و دستی هر کدام معایب ومزایایی را دارند. مزیت تصلی ماشین های تراش سرعت بسیار بالاتری به نسبت دست دارند.

مته خزینه لوازم تراشکاری

مته خزینه

باید گفت یکی دیگر از ابزار تراشکاری مته خزینه است. در فروش عمده لوازم تراشکاری مته خزینه جز مهم ترین ها است. مته خزینه ابزاری جهت ایجاد محل قرار گیری گل پیچ یا خزینه پیچ بر روی سوراخ می باشد. همان طور که می دانید به مته خزینه، مته پخ نیز می گویند. انواع مته پخ زن و مخروطی و کاجی دارای انواع مختلف با کاربرد های مختلف است. در بخش بعدی مقاله فروش عمده لوازم تراشکاری به مته مخروطی خواهیم پرداخت. در بسیاری از عملیات های ماشین کاری در اثر براده برداری لبه های تیزی بر روی قطعه کار ایجاد می شود. لازم به توضیح است که مته خزینه دارای زاویه های مختلفی می باشد. که باید بگوییم زوایای مته خزینه شامل ۶۰ درجه ۹۰ درجه و ۱۲۰می شود. لازم به یاد آوری است که درجه بهترین زاویه و کاربردی ترین نوع خزینه ۶۰ و ۹۰ درجه می باشد.

مته خزینه سوراخ‌ های دریل را حدود 2 میلی ‌متر خزینه می‌کنند. جنس بدنه مته خزینه از فولاد ابزار سازی می باشد و دارای دو متریال HSS و HSS-CO می باشد. لازم به توضیح است که فرز پخ زن میتواند عملیات ماشینکاری را در بخش کوچک تری انجام دهد. همان طور که گفتیم مته خزینه|پخ زن ابزاری جهت ایجاد زاویه بر روی سوراخ های ایجاد شده می باشد. . این عمل برای آن انجام می شود تا بخش گل پیچ  درون این سوراخ قرار بگیرد. لازم به ذکر فروش عمده لوازم تراشکاری به مته پخ زن نیز مربوط می شود.

مته کاجی

مته کاجی

مته مخروطی یکی از مته‌های پرکاربرد برای سوراخ کاری فلزات، چوب و … است. مته ها با حرکت چرخشی و ایجاد فشار بر سطح کار عملیات سوراخ کاری را انجام می دهند. مته کاجی یکی از مته های پرکاربردی است که برای سوراخ کاری چوب و فلز از آن استفاده می شود. به طور معمول، این نوع مته برای برش یا سوراخ کردن به صورت دایره‌ ای شکل استفاده می‌ شود. ساختار ظاهری مته پله ‌ای به شکل مخروطی با یک مسیر پله ‌ای است. هر پله از مته کاجی، یک سایز متفاوت دارد. مته کاجی برای سوراخ کاری بدون پلیسه مناسب است. با استفاده از یک مته کاجی سایز 4-25 سوراخ های متعددی با قطرهای مختلفی می توانید روی قطعه کار ایجاد نمایید. لازم به توضیح است که فروش عمده لوازم تراشکاری که به آن پرداختیم. مته کاجی یکی از به صرفه ترین مته های موجود در بازار هستند.

با توجه به سرعت و فشار مورد نیاز جهت برش یا سوراخکاری با این ابزارها، از جنس‌های مختلف آن استفاده می‌شود. مزایای مته پله‌ای یا کاجی افزایش سرعت اجرای کار و در عین حال داشتن لبه‌های سوراخ تمیز و کاملا گرد است. لازم به توضیح است که از این مته برای پهن‌تر کردن و عریض‌تر کردن سوراخ‌های موجود نیز به کار می‌رود. حتما به این نکته توجه کنید که پس از اتمام سوراخ کاری حتما فرصت دهید تا مته خنک شود. زاویه نوک مته ‌های کاجی، زاویه بین دو لبه اصلی برش در رأس آن است که موضوع مهمی است.

جمع بندی فروش عمده لوازم تراشکاری:

فروش عمده لوازم تراشکاری به این مواردی که به آن اشاره شد محدود نمی شود. ابزار های تراشکاری انواع بسیار زیادی دارند. اما در این مقاله فروش عمده لوازم تراشکاری به تعدادی از آن ها اشاره شد. ابزار های تراشکاری با توجه به کاربرد آن ها ویژگی ها منحصر به فردی دارند. همه این ابزار از آلیاژ های مناسب ساخته شده اند تا از کارایی بالایی بر خوردار باشند. البته نمونه های بی کیفیت نیز وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *