آموزش کار با قلاویز

آموزش کار با قلاویز

همانطور که میدانید قلاویز یکی از محصولات پر فروش و پر کاربرد در زمینه تراشکاری میباشد. همیشه تامین این اجناس دغدغه بزرگی برای اهالی صنعت بوده است. اما ما در تراش ابزار جم همیشه سعی داشته ایم تا این مشکلات را به شیوه های گوناگون رفع کنیم. از همین رو بر آن شدیم تا با تولید، واردات و عرضه انواع محصولات تراشکاری، گره کاری را باز کنیم. ما در فروشگاه اینترنتی تراش ابزار جم تمامی محصولات به خصوص قلاویز ها را برای فروش گذاشته ایم. اما امروز قصد داریم تا در این مقاله، به آموزش کار با قلاویز بپردازیم و در مورد آن صحبت کنیم. پس اگر به دنبال آموزش کار کردن با قلاویز هستید تا انتهای این بخش همراه تراش ابزار جم باشید.

قلاویز یک وسیله تخصصی در زمینه تجهیزات تراشکاری است. از قلاویز برای ایجاد رزوه در سطوح خارجی اجسام مختلف استفاده میشود. جنس قلاویز ها از فولاد بسیار با دوام و با کیفیت میباشد. عملیات براده برداری توسط چهار دندانه قلاویز انجام میشود. در بین این دندانه ها، میتوانید شیار های را مشاهده کنید. شاید سوالتان این باش که این شیار ها برای چه هستند؟ این شیار ها برای خارج شدن براده ها و تغذیه آب و صابون میباشد. قلاویز ها نیز طبق استاندار های مختلفی مثل، متریک، راستگرد، چپ گرد و اینچی تولید میشوند. همچنین قلاویز ها انواع مختلفی دارند که در بخش آموزش کار با قلاویز به آن ها نیز خواهیم پرداخت.

بنر تماس تراش ابزار جم
برای خرید و مشاوره انواع محصولات با تراش ابزار جم تماس بگیرید.

آموزش کار با قلاویز:

در ابتدا برای قلاویز کاری شما نیاز دارید تا بعضی از ابزار ها را تامین کنید. مهم ترین ابزار هم برای شروع قلاویز کاری، خود قلاویز است. ابتدا شما باید مشخص کنید که قصد دارید کار قلاویز کاری را با قلاویز ماشینی انجام دهید یا دستی. انجام کار قلاویز کاری با هر کدام از آن سختی خاص خود را دارد. پس در ابتدا باید شما نوع قلاویز را مشخص کنید. سپس بعد از انتخاب نوع قلاویز خود باید سایز را مشخص کنید. سایز مربوط به قلاویز شما یکی از عوامل موثر در قلاویز کاری میباشد. اما قبل از شروع به کار با قلاویز باید ابتدا عملیات مته زنی را اغاز کنید. در عملیات باید یک سوراخ اولیه را برای ورود قلاویز را ایجاد کنید. اما انتخاب این مته نیز طبق فرمول مخصوصی میباشد. ضمن آن که این عملیات بیشتر تجربی است. فرمول استفاده از مته به شکل زیر است.

گام پیچش – قطر قلاویز = قطر مته

قلاویز ماشینی m11

قلاویز ادولان:

محصول قلاویز یکی از محصولات بسیار پر فروش در بازار میباشد. قلاویز ها به دو صورت قلاویز ماشینی و قلاویز دستی تقسیم بندی میشوند. این محصول با خشن تراش HSS میباشد. محصول قلاویز ماشینی و دستی ادولان در سایز های مختلف تقسیم بندی میشوند. شما عزیزان میتوانید با ورود به صفحه قلاویز ماشینی و دستی محصولات قلاویز را مشاهده کنید. همچنین میتوانید از لینک زیر تمامی محصولات قلاویز برند ادولان را نیز ببینید.

آموزش کار کردن با قلاویز دستی:

در آموزش کار کردن با قلاویز ابتدا پس از ایجاد سوراخ اولیه با مته حالا نیاز است تا قلاویز مشخص شده را بردارید و شروع به کار کنیم. البته قلاویز های دستی به سه صورت و سه مرحله ای هستند. یعنی دارای سه قلاویز دستی به شکل های قلاویز دستی پیشرو، میان رو و پس رو هستند. ابتدا باید قلاویز پیش رو را بردارید. انتهای قلاویز پیش رو به صورت چهار گوش است و انتهای آن یک خط میباشد. سپس آن را در دسته قلاویز جایگذاری میکنید. قطعه مورد نظر را داخل یک گیره میبندیم. در نهایت قلاویز به صورت عمودی وارد سوراخ میشود و حالا باید آن را به شکل کاملا آرام بچرخانید. حالا برای خروج براده پس از هر دور چرخش، یک چهارم دور را عکس میکنیم. البته آموزش کار کردن با قلاویز به همین سادگی ها هم نیست و نیاز به تجربه هم دارد.

برای راحت تر شدن عملیات براده برداری و تسهیل در انجام کار، پیشنهاد میشود تا از آب و صابون در هنگام عملیات استفاده کنید. این مرحله را تا زمان خروج قلاویز انجام دهید. حالا نوبت به استفاده از قلاویز های میان رو و پس رو میرسد. تمامی مراحل بالا را یکبار در ابتدا برای قلاویز میان رو که انتهای ان دو خط دارد انجام دهید. سپس همین عملیات را برای قلاویز پس رو نیز انجام دهید تا زمانی که کار قلاویز کاری به پایان برسد. در این بخش آموزش کار با قلاویز دستی را به صورت کامل توضیح دادیم.

آموزش
دسته قلاویز

دسته قلاویز:

یکی دیگر از محصولات بسیار پر فروش و پر کاربرد در زمینه قلاویز ها، دسته قلاویز است. ما محصول دسته قلاویز را در شرکت تراش ابزار جم نیز به فروش میرسانیم . این محصول برای نگهداری قلاویز و عملیات قلاویز زنی استفاده میشود. با استفاده از دکمه زیر میتوانید برای خرید این محصول اقدام کنید.

قلاویز ماشینی:

آموزش کار با قلاویز های ماشینی به صورت تخصصی تری است. کار کردن با قلاویز ماشینی در واقع با دستگاه های مخصوص میباشد. به همین علت قلاویز ماشینی باید با استفاده از دستگاه های مخصوص آن استفاده کرد. در استفاده از دستگاه مخصوص برای قلاویز ماشینی یکبار قلاویز ماشینی وارد دستگاه میشود و به صورت راستگرد، عملیات قلاویز زنی انجام میشود. سپس بعد با چپ گرد قلاویز خارج میشود و عملیات براده برداری نیز انجام میشود. در آموز کار کردن با قلاویز ماشینی، شما نیاز به انجام کار های خیلی خاص و طبق ترتیب را ندارید. شما فقط ابتدا باید کار کردن با دستگاه قلاویز زن را آموزش ببینید. همچنین تمامی محصولات ما در این زمینه محصولات پر فروش در دنیا هستند که در وب سایت های معتبری مثل آمازون نیز هب فروش میرسند. پس از همین رو شما میتوانید برترین محصولات را از شرکت تراش ابزار جم دریافت کنید.

آموزش کار کردن با قلاویز

نکات:

در زمینه آموزش کار کردن با قلاویز نکاتی هستند که باید به آن ها توجه بسیاری داشت. اولین نکته این است که باید پس از هر بار چرخش قلاویز، عمل عکس آن را هم انجام داد. علت آن هم این است که براده ها جمع نشوند. همچنین در سوراخ های که انتهای آن ها بسته است باید عمق سوراخ را بیشتر از عمق قسمت قلاویز کاری اندازه گرفت. این موضوع هم بیشتر برای این است که نیاز نباشد تا به سراغ قلاویز های مارپیچی رفت. همچنین باید مداوم براده ها را از سوراخ خارج کنید تا قلاویز نشکند. در انجام کار با قلاویز نیاز به مهارت و تجربه بالای است. در صورت نداشتن تجربه و تخصص کافی یا حتی با وجود این ها با یک اشتباه کوچک ممکن است قلاویز بشکند. اگر با شکستن قلاویز مواجه شدید، سعی کنید تا از لوازم مخصوص برای خارج کردن قلاویز ها استفاده کنید.

همچنین پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قلاویز ها، مقاله قلاویز چیست را مطالعه کنید.

آموزش قلاویز

جمع بندی:

محصولات قلاویز همیشه جز اصلی تراش ابزار جم بوده است. تراش ابزار جم یک فروشگاه تخصصی عرضه کننده انواع محصولات قلاویز و حدیده به شمار میرود. ما در تراش ابزار جم ضمن عرضه انواع محصولات قلاویز ماشینی و دستی، اقدام به تولید انبوه قلاویز ها نیز کرده ایم. ما با هدف حمایت از تولید محصول با کیفیت ایرانی و همچنین بهبود روابط بین المللی در این حوزه اقدام به تولید و همچنین صادرات و واردات کالا های تراشکاری کرده ایم. شما عزیزان نیز میتوانید برای خرید انواع محصولات قلاویز به قیمت عمده از تراش ابزار جم اقدام به خرید کنید. تراش ابزار جم انواع محصولات تراشکاری را با بهترین قیمت و کیفیت به شما عزیزان ارائه میکند.

شماره تماس ها:

۰۲۱-۶۶۷۵۱۵۵۰-۱

۰۲۱-۶۶۷۵۲۸۸۴-۵

۰۹۳۵-۲۳۰۱۳۲۶

اینستاگرام: @tarash_abzar_jam

تویتر: tarashabzarjam

1 دیدگاه برای “آموزش کار با قلاویز

  1. اشتراک‌ها: قلاویزکاری + آموزش قلاویز زنی + {فروش انواع محصولات قلاویز و حدیده} - تراش ابزار جم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *