حدیده قلایز یوگسلاوی

حدیده قلایز یوگوسلاوی

اهالی صنعت تراشکاری، کشور یوگسلاوی را با نام خوش قلاویز و حدیده میشناسند. محصولات حدیده و قلاویز جز مهم ترین ابزار آلات در ایران هستند. همچنین کشور یوگسلاوی در حوزه تراشکاری و ابزارآلات آن بسیار قوی است. به خصوص محصولات حدیده قلایز یوگسلاوی این کشور از شهرت بسیاری برخوردار هستند. ما امروز در تراش ابزار جم قصد داریم به این محصولات به خصوص محصولات قلاویز دستی و ماشینی و همچنین حدیده های این کشور صحبت کنیم. به صورت کلی این کشور تولیدات عمده و قوی را در صنعت قلاویز دستی، ماشینی و حدیده دارد. ما نیز در تراش ابزار جم خدمات تهیه انواع قلاویز و حدیده یوگسلاوی را دارا هستیم. برای مشاهده انواع محصولات قلاویز دستی نیز میتوانید روی لینک قلاویز دستی کلیک کنید. همچنین برای خرید انواع محصولات تراشکاری با شماره های زیر تماس بگیرید.

خرید حدیده قلایز یوگسلاوی

قلاویز چیست؟

 قلاویز ابزاری است برای دنده کردن (رزوه کردن) داخل استوانه ها (مهره) مورد استفاده قرار می گیرد. از این ابزار در واقع،جهت دنده نمودن داخل استوانه یا به اصلاح مهره ها استفاده می شود. قلاویز ها را معمولا از جنس فولاد تندبر HSS یا فولاد کربنی می سازند. قلاویز ابزاری برای ایجاد رزوه داخلی می باشد. هنگامی که فرآیند تولید یک ماشین بررسی می شود یکی از پر تکرار ترین فعالیت ها قلاویز کاری است. انتهای قلاویز را به منظور قرار گیری در دسته قلاویز به صورت چهار گوش می سازند. اگر شما به علت نوع خاص اشتغال و حرفه خود نیاز به رزوه‌ کاری داشته‌ باشید؛ قطعا به ابزاری به نام قلاویز و حدیده احتیاج پیدا خواهید کرد. قلاویز های دستی به صورت میلی متر و اینچی وجود دارند. لازم به توضیح است که؛ قلاویز دستی به عنوان ابزاری که با دست مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ شناخته شده است.

قلاویز ابزاری است که به وسیله آن می ‌توان داخل سوراخ‌ها را دنده نمود. ابزار قلاویز از جنس فولاد ساخته می شود. قلاویز، یکی از لوازم جانبی و ابزاری برای تراش دنده پیچ بر روی قطعات ماده هایی مانند فلز و چوب است. عمیق کردن شیارهای بریده شده توسط قلاویز ضربدری در سوراخ های کور است. قلاویز را معمولاً از جنس فولاد تندبر HSS یا فولاد کربنی می سازند. قلاویز کاری یکی از روش های کاربردی برای رزوه زنی می باشد. حدیده قلایز یوگسلاوی ابزاری است که برای دنده کردن و یا ایجاد رزوه در قطعات ماده به کار می‌رود.

مشاهده انواع محصولات تراشکاری

قلاویز یوگسلاوی چیست

دسته قلاویز ها

به منظور استفاده از قلاویزها  با توجه به موقعیت و مکان؛ مورد استفاده از قلاویز کاری باید به دسته قلاویزتوجه داشت. ساخت و تولید قلاویز اول به شکل مخروطی است. انواع قلاویز ممکن است دستی یا ماشینی باشد. تنه قلاویز از بخش رزوه تراش باریک تر است. به طور کلی قلاویز، ابزاری است؛ که با تراشیدن و به وجود آوردن رزوه قسمت های داخلی سطوح مختلف را دنده دار می‌کند. تفاوت اصلی این دو وسیله این است که قلاویز جهت دنده‌ کردن داخل استوانه‌ها استفاده می گردد. بین این ردیف ها شیاری برای خروج براده و تغذیه آب و صابون حین رزوه زنی در نظر گرفته شده است. با حرکت ابزاری به نام مته قلاویز درون سوراخ قطعه شیار های رزوه مطابق شکل زیر به وجود می آیند. حدیده قلایز یوگوسلاوی ز یک سری سه تایی مته قلاویز تشکیل شده اند. براده ‌برداری نهایی توسط قلاویز آخر صورت می ‌گیرد.

فرآیند تراشیدن و ایجاد رزوه های داخلی با قلاویز را قلاویز کاری می ‌گویند. ترتیب استفاده از قلاویز دستی مهم است. انتهای قلاویز را به منظور قرار گیری در دسته قلاویز، به صورت چهار پهلو می سازند. مته قلاویز 1 عمق زیادی را دنده می زند؛ با افزایش شماره مته، عمق شیارها کاهش می یابد. توصیه می ‏شود در زمان کار با قلاویز، گرد و خاک و گریس را از محیط خارج کرده؛ و نیز پیچ و مهرۀ آن را روغن کاری نمایید. باید بگوییم هنگام استفاده از قلاویز دستی؛ ترتیب به کارگیری قلاویز ها از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد.

دسته قلاویز ها

حدیده قلایز یوگسلاوی:

انواع قلاویز عبارت است از: قلاویز های میلی متری دسته قلاویز با قلاویز گردان است. شیار های بین لبه های برنده قلاویز در بخش رزوه، خیاره نامیده می شود. قلاویز کاری یکی از مراحل تولید قطعه و قالب های مختلف است. روغن مخصوص قلاویز کاری در هنگام دنده کردن قطعات فولادی نباید فراموش شود. قلاویز های دستی در سری های سه تایی ارائه می شوند؛ که شامل قلاویز پیش رو، میان رو و پس رو است. سه مته قلاویز دستی عبارت اند از: پیش رو، میان رو و پس رو. محور اصلی قلاویز گیر از یک استوانه تو خالی تشکیل شده. پس از آن قلاویز میان‌ رو و در آخر قلاویز پس‌ رو مورد استفاده قرار گیرد. قلاویز گردان وسیله‌ ای است. قلاویز کاری به دو صورت دستی و ماشینی صورت می گیرد. حدیده قلایز یوگوسلاوی یکی از انواع قلاویز است که در دسته های سه تایی عرضه می‌ شود.

برای رزوه دار کردن سوراخ های کور از هر سه قلاویز این مجموعه استفاده می شود. در این نوع از رزوه زدن از ابزار به نام دسته قلاویز برای هدایت مته به داخل سوراخ ها استفاده می شود. در صورتی که قطر سوراخ کوچک باشد، قلاویز در داخل کارگیر کرده و ممکن است. زیرا این کار باعث خورد شدن دنده ‌ها و قلاویز می‌ گردد. قلاویز گردان ثابت دارای سوراخ چهار گوش به اندازه انتهای چهار پهلوی ساق قلاویز می ‌باشد. باید بگوییم حدیده قلایز یوگسلاوی این نوع قلاویز برای بسته شدن به ماشین تراش مورد استفاده قرار می گیرد.

فروش حدیده قلایز یوگسلاوی

قلاویز کاری

معمولا در هنگام رزوه کاری از هر سه نوع قلاویز استفاده می ‌شود؛ تا رزوه کاری به بهترین نحو ممکن انجام شود. قلاویز های ماشینی دارای سری دو تایی و یا تکی است. دسته قلاویز انواعی دارد که بسته به محل سوراخ از هر کدام استفاده می شود. این قلاویز ها به ماشین تراش یا دریل بسته می شوند. این کار علاوه بر بالا رفتن سرعت کار، طول عمر قطعات را نیز افزایش می‏ دهد. جهت قلاویز کردن قطعات فولادی حتما قلاویز را روغن کاری کنید. حدیده قلایز یوگوسلاوی تا اندازه معینی مقاوم می‌ گردند. قلاویز گردان ممکن است ثابت یا قابل تنظیم باشد. این نوع قلاویزها به صورت تکی هستند و برای ایجاد تراش در پیچ های داخلی کوتاه استفاده می شوند. برای رزوه دار کردن سوراخ های کور، از هر سه نوع قلاویز می ‌توان استفاده کرد. باید بگوییم قلاویز در قطعه ماده، رزوه مارپیچ ایجاد می کند.

قلاویز کاری

قلاویز های ماشینی دارای شیارهای مستقیم و مارپیچ هستند؛ که عمل رزوه دار کردن سوراخ ها را تنها در یک مرحله انجام می ‌دهند. ترتیب استفاده از قلاویز دستی مهم است. یکی از روش های رایج اتصال موقت، استفاده از پیچ ها می باشد. به این منظور برای رزوه دار کردن یکی از قطعات مراحل زیر را انجام می دهیم. استفاده از مته قلاویز در قطعاتی مانند آهن و فولاد نیاز به استفاده همزمان از روغن مخصوص دارد. برای روش قلاویز کاری در ابتدا کار را به گیرۀ نصب شده است؛ روی میزی محکم ببندید به صورت عمودی قرار دهید.

خرید انواع حدیده قلایز یوگسلاوی

حدیده‌های ماشینی در انواع متعددی وجود دارند که قابلیت رزوه زنی قطعات مختلف را دارند. برای خرید حدیده قلایز یوگوسلاوی از سایت تراش ابزار جم می توانید اقدام کنید. حدیده قلایز یوگوسلاوی در تراش ابزار جم به قیمت عمده عرضه می شود. برای انجام قلاویز کاری انتخاب مته مناسب یکی از اصول کار می ‌باشد. قلاویز های دستی برند فرا (FRA) ساخت صربستان یا یوگوسلاوی هستند. حدیده قلاویز یوگوسلاوی با بهترین کیفیت را می توانید؛ در سایت تراش ابزار جم مشاهده کنید. فرآیند قلاویز کاری ماشینی برخلاف نوع دستی در یک مرحله انجام می شود. حدیده‌های ماشینی در انواع متعددی وجود دارند که قابلیت رزوه زنی قطعات مختلف را دارند. امکان گیر کردن قلاویز در داخل سوراخ بسیار زیاد است. قلاویز چپ برای در آوردن پیچ‌ های شکسته به کار می‌ رود. قلاویز در اثر فشار زیاد، عدم استفاده از روغن زمان قلاویز کاری در داخل قطعه کار شکسته شود.

مشاهده انواع محصولات قلاویز ماشینی

خرید انواع  حدیده قلایز یوگسلاوی

ما در این فروشگاه به صورت تخصصی محصولات تراشکاری را عرضه می کنیم. ما در زمینه ابزار تراشکاری به خصوص تولید انواع قلاویز ماشینی کارکشته هستیم. محصولات شرکت تراش ابزار جم به قیمت عمده عرضه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *