ست قلاویز و حدیده

ست قلاویز و حدیده

محصولات قلاویز و حدیده همواره جز برترین محصولات در تراش ابزار هستند. این محصولات در تراش ابزار جم با بهترین قیمت عرضه میشوند. عرضه انواع محصولات و ابزارآلات تراشکاری به قیمت عمده قطعا بهترین تصمیمی است که میتوانید بگیرید. خرید ست قلاویز و حدیده امروز در تراش ابزار جم برای شما عزیزان طبق خواسته شما عزیزان فراهم شده است. اما اگر بخواهیم به صورت تخصصی تری در مورد فروش انواع قلاویز و حدیده در تهران صحبت کنیم، قطعا کار آسانی نیست. اما شما عزیزان میتوانید با مراجعه به صفحه خرید لوازم تراشکاری در تهران اطلاعات بیشتری را کسب کنید. ما امروز قصد داریم بیشتر در مورد محصولات قلاویز و حدیده تراش ابزار جم برای شما عزیزان صحبت کنیم. پس تا انتها در کنار ما باشید.

بنر تماس تراش ابزار جم

قلاویز چیست؟

هنگامی که فرآیند تولید یک ماشین بررسی می شود یکی از پرتکرارترین فعالیت ها قلاویز کاری است. قلاویز ابزاری برای ایجاد رزوه داخلی می باشد. در واقع قلاویز ابزاری است که با تراشیدن و ایجاد رزوه باعث دنده شدن؛ قسمت‌های داخلی سطوح مختلف از جمله پلاستیک، فلز، چوب و… می‌شود. قلاویز ممکن است دستی یا ماشینی باشد. قلاویز دستی به صورت مجموعه سه تایی می باشد. قلاویز کاری یکی از روش های کاربردی برای رزوه زنی می باشد. قلاویز ها را معمولاً از جنس فولاد تندبر HSS یا فولاد کربنی می سازند. استفاده از قلاویز ماشینی راحت ‌تر و کار آمدتر می باشد. قلاویزهای ماشینی را به وسیله ماشین مته در داخل سوراخی که باید دنده شود می‌چرخانند. لازم به ذکر است که برای قلاویزکاری یک سوراخ با قطر مشخص بر روی قطعه ایجاد شود؛ سپس به صورت دستی یا ماشینی دنده های رزوه در آن سوراخ ایجاد می شوند.

قلاویزهای دستی از یک سری سه تایی مته قلاویز تشکیل شده اند. این ابزار از ۴ ردیف دندانه تشکیل شده که عمل براده برداری را انجام می دهند. در قلاویز دستی ابتدا باید توسط دریل، سوراخ مناسبی را با قطر لازم در سطح مورد نظر ایجاد کرد. ست قلاویز و حدیده به همین منظور به بازار عرضه شده است. قلاویز دارای دندانه‌های مارپیچ با زاویه ۵۵ یا ۶۰ درجه است؛ چند شیار موازی با محور قلاویز برای هدایت براده پیش بینی شده است. قلاویز در قطعه ماده، رزوه مارپیچ ایجاد می کند. روی قطعه نر این عملیات انجام می گیرد.

ست قلاویز

حدیده چیست؟

حدیده کاری عملیاتی است که روی فلزات بخصوص فلزات میله‌ای مانند، انجام می گیرد. وقتی بر روی فلزات که به صورت میله هستند؛ عملیات براده برداری صورت می گیرد تا وسایلی مانند پیچ و… ساخته شوند آن را حدیده کاری می گویند. حدیده با استفاده از چند مدل آلیاژ اعم از قطعات آلومینیومی، فولادی، برنج، چدن، استیل و مس ساخته می ‌شود.  لازم به ذکر است عملیات روغن کاری برای هر کدام از آن ها متفاوت است. حدید مدل و انواع و اقسام گوناگونی دارد.در ست قلاویز و حدیده معمولا چند نوعی از آن وجود دارد. حدیده ماشینی که نیمه اتوماتیک هم هست. حدیده سطوح بیرونی مثل لوله استوانه را، دنده می‌ نماید. این محصول را به دو صورت اینچی یا متریک می سازند. حدیده‌ ها با توجه به کارایی که دارند از تنوع بالایی برخوردار هستند. که البته در ست قلاویز و حدیده اغلب آن ها عرضه می شوند.

این محصول در دو نوع درز دار و بدون درز تولید می شود. قطر نوع درز دار از 0.1 تا 0.3 میلی متر است که قابلیت تغییر نیز دارد. حدیده های برنجی و چدنی نیاز به روغن کاری ندارند؛ اما روغن کاری حدیده فولادی، برای عمل کرد بهتر این محصول، نیاز است. حدیده یک پارچه یکی از مدل‌ های پر کاربرد است؛ که هنگامی استفاده می‌ شود که پیچ بری فقط با قطر های مشخص به کار بروند. برای جلو گیری از انحرافات در عملیات حدیده کاری، سعی می شود؛ تا پارچه‌ ها در قسمت پشتی به نحوی ثابت شوند.

ست حدیده

در ست قلاویز و حدیده چه تفاوتی وجود دارد؟

در بین ابزار آلات صنعتی بار ها نام قلاویز و حدیده را شنیده اید. قلاویز کاری و حدیده برخی تفاوت های اساسی با یک دیگر دارند. اگر شما به علت نوع خاص اشتغال و حرفه خود نیاز به رزوه ‌کاری داشته ‌باشید؛ قطعا به ابزاری به نام قلاویز و حدیده احتیاج پیدا خواهید کرد. اساسا این دو ابزار امکان ایجاد رزوه پیچ توسط کار بر را میسر می کند. قلاویز و حدید ابزار های هستند؛ که برای ایجاد رزوه بر روی قطعات یا به اصطلاح دنده کردن؛ قطعات از جنس فلز، چوب و پلاستیک، مانند مهره ها و لوله ها استفاده می شوند. تفاوت اصلی این دو وسیله این است که قلاویز جهت دنده‌ کردن داخل استوانه‌ ها استفاده می گردد؛ اما حدیده جهت دنده کردن سطوح خارجی مثل لوله استوانه در گام مشخص دارد. لازم به توضیح است که در ست قلاویز و حدیده هر دو نوع وجود دارد.

البته ممکن است اشتباها این دو را به جای یک دیگر به کار ببرند. قلاویز نوعی ابزار بسیار کوچک است. هر چند که بسیاری از عموم تصور می کنند؛ این در حالی است که این دو وسیله بر خلاف آچار‌آلات که عمومیت بیشتری دارند. این نام ها به یک افزار دلالت می کند. یک قلاویز در قطعه ماده ایجاد رزوه مارپیچ می کند. در حالی که حدیده روی قطعه نر این کار را انجام می دهد. قلاویز برای رزوه کردن درون قطعات که غالبا به شکل استوانه هستند. از حدیده نیز برای رزوه کردن جداره خارجی قطعات استفاده می شود.

تفاوت ست قلاویز و حدیده

ابزار تعمیر رزوه:

دلایل زیادی باعث از بین رفتن روزه پیچ می شود. گاهی اوقات پیش می‌آید که آسیب دیدگی رزوه داخلی در یک قطعه، ما را مجبور به تعویض آن قطعه می‌ .کند. طبیعی است که؛ پیچ و مهره نیز مانند همه ی قطعات صنعتی پس از مدت زمانی از استفاده دچار فرسودگی می شوند. هلی کویل ابزاری که مغزی آن به صورت مفتولی و از جنس فولاد ضد زنگ می ‎باشد. برای تعمیر و ترمیم رزوه هرز شده. روش های مختلفی وجود دارد. ساده ترین روش، قلاویز کردن رزوه هرز شده است. ساخت این مغزی ها بدون استفاده از حرارت صورت گرفته؛ و این امر موجب مقاومت کششی درحد ۱۴۵ کیلو پوند بر متر مربع در مفتول فولادی مورد استفاده، می گردد. ست قلاویز و حدیده ابزاری برای تعمیر رزوه وجود دارد. با مته رزوه مخصوص، رزوه ها بریده خواهند شد. سپس مته های مورد استفاده در آن پیچ خواهند شد.

ابزار تعمیر رزوه دستگاه خاصی به نام هلی کوئیل یا بوش فنری فولادی است. همین موضوع ممکن است هزینه‌های زیادی را به ما تحمیل کند. گاهی این قطعات برای مصارف خانگی به کار می روند؛ که بر این اساس به راحتی می توان آن ها را تعویض کرد. این ابزار به صورت فنر پيچيده شده و می ‎تواند؛ به جای تمامی رزوه‎ ها‎ي مادگي ميليمتری و اينچي موجود مورد استفاده قرار بگیرد. لازم به توضیح است که استفاده از روش قلاویز کردن، استحکام اتصال را نیز کاهش می دهد؛ زیرا رزوه های جدید، حالت رزوه های سالم را نخواهند داشت.

ابزار تراشکاری

خرید ست قلاویز و حدیده

قلاویز و حدیده انواع مختلفی دارند که در بازار عرضه شده اند. این محصولات کاربرد های بسیار گونا گونی دارند. همین طور جنس آن ها نیز متفاوت است. که ویژگی های متنوعی را برای مصارف گوناگون ارائه می دهند. قلاویز یک ابزار کوچک و مقاوم است که به صورت دستی مورد استفاده قرار می گیرد. حدیده نیز یک ابزار صنعتی کوچک و مقاوم می باشد که به صورت دستی قابل استفاده است. خرید ست قلاویز و حدیده به صورت حضوری و آنلاین امکان پذیر است. این محصولات با کیفیت های متفاوتی عرضه می شوند. که همه آن ها از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند. همان طور که متوجه شدید، این دو قطعه هر دو برای دنده کردن کارکرد دارند. از آن جایی که کار اصلی هر دو این وسیله ها دنده کردن و ایجاد شیار بر روی قطعه است؛ افراد تازه کار آن ها را با یک دیگر اشتباه می گیرند.

از آن جایی که ست قلاویز و حدیده با کیفیت های متفاوتی در بازار وجود دارند؛ مهم است که آن ها را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. این گونه از کیفیت ست قلاویز و حدیده ای خریداری می کنید مطمئن خواهید بود. با استفاده از این دو وسیله شما می توانید پیچ و مهره مورد نیاز خود را تولید نمایید. اگر کیفیت حدیده و یا قلاویز شما پایین باشد محصولات خروجی نیز بی کیفیت خواهد بود. لازم به توضیح است که قلاویز بخش داخلی مهره را دنده می کند؛ و حدیده بخش خارجی پیچ را دنده کاری می کند.

بهترین قیمت ست قلاویز و حدیده

بهترین قیمت ست قلاویز و حدیده

در بخش قبلی مقاله به اهمیت خرید ست قلاویز و حدیده باکیفیت پرداختیم. در کنار کیفیت این محصولات قیمت آن ها نیز مهم است. برای همین پیش از خرید باید مطمئن شوید؛ که فروشنده بهترین قیمت ست قلاویز و حدیده را بر روی محصول خود نهاده است. این محصولات خود انواع مختلفی دارند که از نظر ابعاد، سایز و … با یکدیگر تفاوت دارند. انتخاب نوع این محصولا بستگی به نیاز و البته هزینه ای است که برای خرید آن در نظر گرفته اید، دارد. با توجه به این که این دو ابزار کاملا از یکدیگر مستقل هستند. کارکرد خود را دارند واضح است که قیمت آنها نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود. از این رو خرید یک حدیده و قلاویز ارزان برای شما به صرفه تر خواهد بود. خرید این ست با قیمت مناسب به هزینه های تولید شما بسیار کمک خواهد کرد. و حاشیه سود شما را افزایش میدهد.

قیمت ست حدیده و قلاویز ارزان بسته به سایز، اندازه، تعداد، کیفیت، برند و سایر عوامل تاثیر گذار باهم فرق می کند. اما اگر از یک فروشنده معتبر خرید خود را انجام دهید؛ می توانید مطمئن باشید که آن ها را با بهترین قیمت خریداری کرده اید. فروشگاه تراش ابزار جم همان جایی است که ست قلاویز و حدیده را می توانید با بهترین قیمت خریداری کنید. محصولات عرضه شده در سایت ما به قیمت عمده هستند. در واقع شما میتوانید یک قلاویز ارزان را از تراش ابزار جم با خیالی راحت تهیه کنید. همچنین از معتبر ترین تولید کنندگان تامین شده اند؛ که خیال شما را از بابت کیفیت آن ها نیز راحت می کند. قیمت های تراش ابزار جم نسبت به حتی خیلی از قبای خارجی که میتوانید با مراجعه به صفحه tap tools اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *