معرفی محصولات قلاویز اینچی تراش ابزار جم

قلاویز اینچی

قلاویز ها انواع مختلفی دارند. که یکی از آن ها قلاویز اینچی است. در این قلاویز ابعاد ها بر اساس اینچ است. قلاویز های اینچی برای ساخت پیچ ها و حدیده هایی با استاندارد های اینچ به کار گرفته می شوند. قلاویز ها به دو دسته عمده دستی و ماشینی تقسیم بندی می شوند. در طول مقاله به معرفی قلاویز های دستی و ماشینی خواهیم پرداخت. قلاویز ها استاندارد های گوناگونی دارد. که قلاویز اینچی یکی از آن ها است. در بخشی از مقاله نگاهی گذرا به سایر استاندارد ها نیز خواهیم داشت. هدف از قلاویز کاری ایجاد گام روی قطعه برای ساخت پیچ است. به این منظور باید نکاتی رعایت شود تا حاصل کار بی تقص باشد. از این رو بخشی از مقاله را به بیان نکاتی در این خصوص اختصاص دایدم. قلاویز اینچی یکی از انواع قلاویز ها است که در این مقاله با آن آشنا خواهید شد.

قلاویز اینچی تراش ابزار جم

قلاویز اینچی دستی

تراش ابزار جم انواع محصولات قلاویز دستی را امروز ارائه میکند که یکی از آن ها، قلاویز های اینچی دستی است. محصولات اینچی از این قبیل در تراش ابزار جم شامل محصولات قلاویز دستی bsw، unf ، unc، G و … میشود. این محصولات در تراش ابزار جم با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت عرضه میشوند. شما عزیزان نیز میتوانید برای مشاهده محصولات قلاویز دستی و این محصولات به صفحه قلاویز دستی مراجعه کنید.

قلاویز دستی به عنوان ابزاری که با دست مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ شناخته شده است. برای قلاویزکاری یک سوراخ با قطر مشخص بر روی قطعه ایجاد شده؛ سپس به صورت دستی یا ماشینی دنده های رزوه در آن سوراخ ایجاد می شوند. قلاویز ابزاری برای ایجاد رزوه داخلی می باشد.  قلاویز ها را معمولاً از جنس فولاد تندبر HSS یا فولاد کربنی می سازند. قلاویز‌های ماشینی مدل تکامل یافته قلاویز‌های دستی یا همان قلاویز های سه‌تایی هستند. به فرآیند ایجاد رزوه در قطعات ماده، قلاویز کاری گفته می ‌شود. قلاویز ها نیز طبق استاندار های مختلفی مثل، متریک، راست گرد، چپ گرد و اینچی تولید می شوند. قلاویز را می توان به پیچی تشبیه کرد که در روی بدنه آن به منظور تامین زاویه براده؛ و هم چنین زاویه گوه سه یا چهر شیارایجاد شده است. باید بگوییم که در این مقاله اما قصد داریم به معرفی قلاویز اینچی بپردازیم.

قلاویز اینچی دستی

قلاویز اینچی ماشینی

محصولات قلاویز ماشینی نیز انواع اینچی بسیاری را دارند. به صورت کلی ما قلاویز های ماشینی اینچی را به دو دسته لوله و npt تقسیم بندی میکنیم. شما عزیزان نیز میتوانید برای مشاهده محصولات قلاویز ماشینی به این صفحه مراجعه کنید.

بخش پیشنهادی: قلاویز ماشینی

قلاویز ماشینی شکل هندسی منحصر به فرد و جالبی دارد. جنس قلاویز ماشینی نیز از فولاد کربن دار و یا فولاد تندبر است. قلاویز ها میله مخصوص فلزی کنده کاری و یا تراش داده شده و سخت شده هستند؛ که برای برش شیار های داخلی استفاده می شوند. قلاویز ماشینی به عنوان محصولاتی که بر روی ماشین تراش یا مته سوار می شوند. قلاویز‌های ماشینی یا همان قلاویز‌های تکی، به دلیل ساختاری که دارند دیگر نیازی نیست؛ تا در چند مرحله رزوه مورد نظر را ایجاد کنید. انتهای قلاویز ماشینی چهار گوش و یا دو طرف آن دارای زبانه می باشد. هدف از قلاویز کاری آن است؛ که شیار ها یا  دندانه های مار پیچی در درون قطعه کار برای بستن پیچ ایجاد شود. معمولاً قلاویز های ماشینی در ست های سه تایی قرار می گیرند. . البته با این حال در سایزهای B.A. قلاویز نوع دوم حذف شده است.

قلاویز اینچی ماشینی

استاندارد های قلاویز اینچی

برای قطر سوراخ برای قلاویز کاری ،کمی بزرگ تر از اندازه قطر داخلی مهره در نظر گرفته شود. از این رو لازم است به جدول استاندارد ها مراجعه کنید. در این بخش از مقاله قلاویز اینچی به توضیح درباره استاندارد های قلاویز می پردازیم. قلایز های استاندارد های گوناگونی دارد. که شامل استاندار های مختلفی مثل، متریک، راست گرد، چپ گرد و اینچی تولید می شوند. حتما برای شما هم پیش آمده است که یک سوراخ رزوه دار در قطعه ایجاد کنید؛ و  به طور اشتباه مته دریل هم اندازه پیچ مورد نظر خود را استفاده کردید. در این صورت سوراخ پیچ گشاد خواهد بود. برای اینکه دچار این مشکل نشوید لازم ایت به استاندرد های قلاویز ها مراجعه کنید. لازم به توضیح است که برای هر سایز قلاویز اندازه قطر سوراخ باید به صورتی باشد؛ که به اندازه کافی جا برای ایجاد دنده های رزوه ها وجود داشته باشد.

جدول قلاویز ها

قلاویز دستی اینچی

تبدیل رزوه اینچی به میلیمتر

با این که استاندارد متریک در بسیاری از موارد جایگزین استاندارد های انگلیسی و اینچی شده است. با این حال استاندارد رزوه در بسیاری از رابط ها اینچی است. یعنی برای ساخت آن ها باید از قلاویز اینچی استفاده کرد. مواردی مانند پنوماتیک، لوله کشی ها، هیدرولیک و غیره هنوز هم به صورت اینچی استفاده می شود. در این جا نحوه تبدیل استاندارد رزوه اینچی سری G به سیستم متریک خواهیم پرداخت. البته باید بگوییم تنها راهکار در این باره مراجعه به جداول مربوطه است. قلاویز اینچی می تواند راه مناسبی برای قطعاتی با استاندارد های انگلیسی است. برای مثال سایز رزوه “1/8 در ردیف اول برای رابط های مختلفی استفاده می شود. که در این مثال لازم است به شما نحوه تبدیل آن را توضیح خواهیم داد. البته همان طور که گفتیم بهترین و آسان ترین راه مراجعه به جداول است. با این کار قلاویز اینچی انجام می شود.

لازم به توضیح است که نحوه تبدیل آن به این شکل است. برای این سایز رزوه قطر بیرون دنده ها حدود 9.7 میلیمتر است. همچنین گام رزوه حدود 0.9 میلیمتر، تعداد دنده در اینچ برابر 28 عدد می باشد. حال قصد داریم نحوه تبدیل ابعاد قلاویز میلیمتر را به قلاویز اینچی را بیان خواهیم کرد. در مثالی که زدیم باید بگوییم که؛ قطر سوراخ مورد نیاز جهت ایجاد رزوه مادگی این پیچ برابر 8.7 میلیمتر می باشد. با این توضیح می توان راهکار مناسبی برای تبدیل قلاویز میلیمتر به قلاویز اینچی را متوجه شدید. که نکته بسیار مهمی نیز است.

تبدیل رزوه اینچی به میلیمتر

استاندارد اینچی چیست؟

اینچ واحد اندازه‌گیری طول برابر با حدود۰/۰۸۳ فوت و حدود ۲٫۵۴ سانتیمتر و ۱/۳۶ یارد است. استانداردهای مربوط به طول دقیق یک اینچ در گذشته متفاوت بوده ‌است. اما در استاندارد جدید دقیقاً ۲۵٫۴ میلی‌متر تعریف شده ‌است. در بیشتر قاره اروپا نیز از اینچ برای صفحه نمایش‌ ها استفاده می ‌شود. اولین مرجع شناخته شده به اینچ در انگلستان از قوانین مربوط به اتلبرت مربوط به اوایل قرن هفتم است. استاندارد های قلاویز اینچی دارای گرید های بسیار متنوعی می باشد. استاندارد اینچی ممکن است به دنبال یک نشانه تکمیلی به دنبال اندازه‌ گیری متریک مورد استفاده قرار گیرد.

استاندارد اینچی چیست؟

نکات مهم رزوه تراشی

قلاویز اینچی و البته استاندارد های دیگر برای رزوه تراشی لازم است که رعایت شود. به هنگام رزوه ‌تراشی و قلاویز کاری بهتر است به این مواردی که گفته می شود توجه شود. برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید نکات زیر را به ‌کار بست.  نکته اول این که در هر دور که ابزار به ‌طرف راست می‌ چرخد باید دست نگه دارید. چرا که در این مرحله لازم است که  نیم دور آن را به ‌طرف چپ می ‌گردانند. این کار باید انجام شود تا براده‌ های جدا شده از بین لبه‌های بُرنده آزاد گردد. در اعمال روزه با قلاویز اینچی نکته دیگری که باید رعایت شود این است که؛ اِعمال نیروی زیاد باعث شکستن ابزار، خراب‌ شدن قطعه کار می شود. لذا باید در هنگام رزوه کاری از نیروی مناسب بهره برد. علاوه بر موردی که گفته شد اعمال نیروی زیاد باعث ناصاف شدن دنده‌ ها می‌ شود.

نکته دیگری که لازم است به آن دقت شود این است که؛ در موقع دنده‌ کردن قطعات فولادی، بهتر است روغن به ابزار بزنند. این مورد باعث می شود حرارت قطعات بالا نرود. که باعث می شود کیفیت قطعه حفظ شود. همچنین بهتر است برای دنده‌ کردن قطعات آلومینیمی، زدن نفت بهتر است. که علت این موضوع دقیقا همان نکته ای دست که پیش از گفتیم. مورد دیگری که در در هنگام قلاویز کاری و همین طور حدیده کاری لازم است که به نکته دیگری توجه شود. و آن این که برای دنده‌ کردن برنج ، نباید روغن به‌کار برد.

نکات مهم رزوه تراشیر

مته قلاویز اینچی

در این بخش از مقاله قلاویز اینچی قصد داریم به مته قلاویز بپردازیم. در این باره باید بگوییم که مته قلاویز ابزاری است که در یک حالت هم سوراخ کاری و هم دنده زنی انجام می دهند. که این مزیت بسیار مهمی محصوب می شود مه با سادگی نمی توان از آن گذشت. چرا که این امکان باعث می شود که تا در قیمت صرفه جویی قابل توجهی کنید. در کنار این موضوع و هزینه های تولید باید بگوییم؛ استفاده از مته قلاویز باعث می شود در وقت صرفه جویی نیز می شود. همان طور که می دایند قلاویز ابزاری برای رزوه زنی و شیار انداختن است. که قلاویز اینچی هم دقیقا همین کارایی را دارد. که با استاندارد اینچی این کار را انجام می دهد. لازم به توضیح است که در این مقاله به استاندارد اینچی پرداختیم. به صورت پیچی در داخل قطعه منجر به اتصال پیچ می شود.

خرید قلاویز اینچی تراش ابزار جم

خرید قلاویز اینچی تراش ابزار جم

قلاویز اینچی در بازار با کیفیت های گوناگونی عرضه می شود. کیفیت قلاویز اینچی بر خروجی کار بسیار تاثیر می گذارد. با توجه به این توضیح باید بگوییم لازم در هنگام خرید قلاویز اینچی؛ به کیفیت آن توجه ویژه ای کرد. اصلی ترین مورد تاثیر گذار بر قلاویز اینچی مواد به کار رفته در ساخت آن است. متاسفانه برای خریداران این امکان وجود ندارد که کیفیت مواد اولیه آن را متوجه شوند. با این وجود بهتر است برای خرید قلاویز به فروشندگان معتبر مراجعه کنید. چرا که این گونه از کیفیت قلاویز اینچی که خریداری می کنید مطمئن باشید. تراش ابزار جم با بیش از ۲۳ سال تجربه کاری می تواند بهترین فروشگاه برای خرید قلاویز اینچی باشد. در سایت تراش ابزار جم می توانید؛ تمام ابزار تراشکاری مورد نظر خود را از جمله قلاویز اینچی را به قیمت عمده خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *