معرفی انواع آچار

انواع آچار

امروزه تقریبا در هر خانه ای جعبه ابزاری وجود دارد که داخل این جعبه ابزار ها انواع و اقسام ابزار آلات پیدا می شود. که در میان آن ها انواع آچار های پر کاربرد وجود دارد. از این ابزار ها در کارها برای باز کردن و بستن انواع اتصالات لوله ای پیچ ها و مهره ها استفاده می شود. همچنین علاوه بر از این از برخی آچار ها می توان در نگه داشتن قطعاتی مختلف نیز استفاده کرد. شرکت تراش ابزار جم با ارائه این مطلب شما عزیزان را با انواع آچار ها آشنا می کند و به شما کمک میکند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

معرفی آچار:

ما در ابتدا باید متوجه شویم که آچار چیست. می توان گفت در واقع آچار یک ابزار دستی است که در شکل ها و اندازه های متفاوتی تولید شده اند. که از آن ها برای شل و سفت کردن انواع پیچ ها و مهره ها استفاده می شود. جنس اکثر این آچار ها از کروم است. و به همین دلیل است که این ابزار در برابر خوردگی، زنگ زدگی و در بعضی موارد در برخورد با مایعات اسیدی و بازی مقاوم است و طول عمر بالایی دارد. در واقع آچار یک ابزار قدیمی است و از قرن 15 میلادی مردم به صورت پراکنده از آچار آلات و ابزار ها استفاده می کردنند. به مرور زمان و با توجه به نیاز ها و از آنجا که پیچ و مهره های گوناگون و مختلفی تولید شدند. در نتیجه اندازه و شکل آچار ها نیز متفاوت شد.

امروزه هر فردی با توجه به نیاز خود آچاری را تهیه میکند و با توجه به سایز و اندازه پیچ و مهره های اتصالات از انواع گوناگون این ابزارها استفاده میکنند. شرکت تراش ابزار جم با ارائه این ابزار آلات شما را از هر چیزی بی نیاز میکند. لازم است تا به شما پیشنهاد دهیم در ابتدا مقاله ابزار آلات را مطالعه کنید.

بنر تماس تراش ابزار جم

انواع آچار و ویژگی های آن:

آچار ها انواع گوناگونی دارند که هر کدام دارای قدرت های متفاوتی هستند و همچنین ساختار متفاوتی دارند. به همین دلیل در مجموعه این ابزار آلات می توان همواره چیزی را پیدا کرد که کار شما را راه بیندازد. آچار ها با توجه به کاربرد و شکل ظاهری متفاوتشان گروه بندی میشوند و به دسته های مختلف تقسیم میشوند.

آچار فرانسه:

این ابزار دارای دسته ای بلند، یک فک ثابت و یک فک متحرک است. که اندازه دهانه آن توسط یک پیچ که در وسط دو فک قرار داده شده است. متحرک بودن فک باعث میشود بتوان به راحتی دهانه آچار را به راحتی با اندازه مهره یا پیچ مورد نظر تنظیم کرد و آن را محکم نگه داشت. آچار فرانسه دارای انواع مختلفی است. که برای کار در محل های دور از دسترس یا بستن و باز کردن پیچ و مهره های خیلی بزرگ طراحی شده است. این آچار فرانسه دارای مزایایی میباشد. از جمله دارای بدنه محکم و مقاوم ساخته شده است که از جنس کروم میباشد. همچنین در برابر ضربه، فرسایش، خوردگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم است. همچنین این ابزار دارای فک متحرک برای تنظیم دقیق اندازه دهانه است. اما این ابزار معایبی نیز دارد مانند محدود بودن اندازه دهانه و امکان هرز شدن پیچ تنظیم آن.

معرفی انواع آچار

آچار شلاقی:

از این ابزار برای نگه داشتن و اتصال لوله ها استفاده میکنند. آچار شلاقی به لوله گیر نیز معروف است. همچنین این ابزار با داشتن یک دسته بلند و مقاوم و یک فک برای تنظیم بهتر یکی از گزینه های عالی برای کار با لوله هاست. این ابزار نیز دارای مزایا و معایبی میباشد. این ابزار دارای انواع مختلف برای کار با قطعات دایره ای و استوانه ای با قطرهای متفاوت میباشد. لبه این ابزار دندانه ای و محکم است که باعث میشود قطعه مورد نظر لیز نخورد. همچنین طراحی این ابزار ارگونومیک میباشد که باعث میشود تا دست ها در حین کار خسته نشود. اما در مقابل این مزایا این آچار سنگین میباشد و امکان شل شدن مهره های تنظیم دهانه وجود دارد.

آچار آلن:

یکی از ابزاری که بسیار پر کاربرد است. و در انواع آچار ها به کار گرفته میشود آچار آلن است. معمولا این ابزار به شکل L است. و برای کار با اتصالات دور از دسترس و دوچرخه ای استفاده میشود. آچار آلن در اندازه های مختلف با سری گرد، توپی و حتی ستاره ای در بازار موجود است. این ابزار به همین دلیل میتوان با انواع مختلف و سری های غیر متعارف را میتوان باز کرد.

این آچار نیز دارای مزایا و معایبی است. در این ابزار از آلیاژ مرغوب و مقاوم در برابر زنگ زدگی استفاده میشود. این ابزار آلات سبک و قابل حمل هستند و دارای اندازه های متنوع برای باز کردن هرنوع پیچی مناسب است. در معایب آن میتوان گفت اندازه کوچک آن گاهی باعث میشود تا در جعبه ابزار خود آن را گم کنید. و اینکه ممکن است در حال عادی نتوانید به راحتی با آن کار کنید و نیاز داشته باشید نحوه کار با آن یاد بگیرید. و همچنین طراحی آن ممکن است در طولانی مدت دستان شما را خسته کند.

آچار تخت:

احتمالا همه ما با آچار تخت آشنا باشیم. این ابزار دارای ساختاری یک‌ تکه بوده است. و دو طرف آن دهانه‌ ای به شکل حرف U زاویه‌ دار برای قرار گرفتن در اطراف مهره‌های 4 یا 6 گوش ایجاد شده است. شماره این ابزارها نشان‌دهنده اندازه سری آن‌ها بوده و قابلیت چرخش 15 درجه‌ای در هر بار حرکت دست را دارند. این ابزار در کاربردهای خانگی به‌صورت گسترده استفاده می‌شود. این ابزار بسیار خوش دست و سبک هستند. و جنس مرغوب این ابزار ها باعث میشود تا در مقابل زنگ زدگی و تغییرات دما دچار تغییزات نشود. اما باید در خاطر داشته باشیم که این ابزار به نیروی بسیاری نیاز دارد و امکان دارد تقلبی این کالا را به شما بفروشند. پس در خاطر داشته باشید این کالا را از برند و فروشگاه مطمئن بخرید.

در پایان:

در پایان همه ما با آچار ها آشنایی داریم اما ممکن است هنگام خرید و یا استفاده با مشکل آشنایی و انواع آنها روبرو شویم. ما به شما پیشنهاد می دهیم تا از این مطلب استفاده کنید و با معرفی آن ها آشنا شوید. شرکت تراش ابزار جم با ارائه محصولات لوازم تراشکاری بهترین و با کیفیت ترین ها را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. همچنین شما می توانید دیگر مقالات ما را بخوانید و نظرات خود را به ما بگویید.

پیشنهاد میشود برای مشاهده محصولات قلاویز ماشینی به این صفحه مراجعه کنید.

شما عزیزان نیز میتوانید از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

شماره تماس ها:

۰۲۱-۶۶۷۵۱۵۵۰-1

۰۲۱-۶۶۷۵۲۸۸۴-۵

۰۹۳۵-۲۳۰۱۳۲۶

اینستاگرام: @tarash_abzar_jam

تویتر: tarashabzarjam

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *