قلاویز زن چیست؟

قلاویز زن چیست

این دستگاه ها به سه نوع برقی، بادی و هيدرولیک تقسیم می شوند. دستگاه قلاویز زن برقی تک فاز و دارای سروو موتور در سه سایز 16و24و36 ارائه می شوند. قابلیت تنظیم به صورت دستی یا اتوماتیک قلاویز زنی است. قلاویز زن یکی از ابزارآلات مورد نیاز در صنعت خودرو سازی؛ ساخت و ساز های صنعتی و … مورد استفاده قرار می گیرد. نوع برقی با توجه به وجود سروو موتور قابلیت تنظیم عمق قلاویز کاری؛ جهت قطعاتی که ارتفاع مشخصی از آن ها رزوه می شوند. قلاویز به عنوان یکی از ابزار آلات تراشکاری مهمی که در صنعت خودرو سازی؛ ساخت و ساز های صنعتی و انواع دیگر از این دست پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد. قلاویز و حدیده  قلاویز و حدیده، برند ماکینا تاکیم این دو وسیله ابزاری، برای رزوه کردن؛ یا اصطلاحاٌ رزوه زدن استفاده می شود. جهت جلوگیری از شکستن قلاویز توضیح می دهیم.

بنر تماس تراش ابزار جم
قلاویز زن

قلاویز زن چیست؟

قلاویز زن محصولی می باشد که از آن برای ایجاد کردن روزنه بهره برده می شود. طوری که قلاویز برای رزوه کردن داخل قطعات استفاده می شود؛ که مشهور ترین کار قلاویز مهره زنی است. هر چه سایز قلاویز کوچک تر باشد، می توان با سرعت بیشتری قلاویز کاری کرد. قابلیت تنظیم سرعت رفت و سرعت برگشت و پیشروی قلاویز زنی؛ در بعضی قلاویز زن ها وجود دارد. از این رو کارفرمایان برای این که کیفیت کاری خود را افزایش دهند به سراغ این محصولات می روند. دلیل تامین کیفیت بالا برای این محصول، در طراحی و ساخت آن از فولاد کربنی استفاده به عمل می‌ آید؛ که باعث افزایش مقاومت این قلاویز زن می شود. حدیده برای رزوه کردن قسمت خارجی قطعات استفاده می شود؛ که به آن پیچ تراشی نیر اطلاق می کنند. باید بگوییم به صورت اتوماتیک وجود دارد، این قابلیت ها به اپراتور کمک می کند.

برخی از قلاویز زن ها قابلیت تنظیم عمق قلاویز کاری و قابلیت تنظیم سیکل قلاویز کاری وجود دارد. انواع دریل ها در برابر قلاویز زن ها بسیار قدرت کمتری دارند. بسیاری از ابزارآلات هستند برای تولید و طراحی، به ایجاد شدن؛ سوراخ و در حقیقت سوراخ کاری در سطح خود نیاز دارند. قلاویز زندر زمان کمتر تعداد بیشتری از قطعات را قلاویز کاری کند. قابلیت تنظیم گشتاور به صورت نرم افزاری و دستی در قلاویز زن ها وجو دارد. برای تولید بسیاری از قطعات نیاز است تا قطعات سوراخ کاری شوند. قلاویز زن این کار را به انجام می رساند.

مشاهده تمامی محصولات قلاویز دستی

دستگاه قلاویز زن برقی

دستگاه قلاویز زن برقی

با رشد فناوری همه روزه محصولات زیادی پا به عرصه فناوری می گذارند. از قلاویز زن در صنایع متفاوتی بهره گرفته می ‌شود. دستگاه های برقی در مقایسه با دستگاه های بادی و هیدرولیک؛ قیمت خیلی پايين تر و قابلیت های خیلی بیشتری دارند. بازوی قابل انعطاف دستگاه قلاویز زنی به صورت چرخش ۳۶۰ درجه دارد. برای راحتی کار از این ابزار استفاده می شود. عمل قلاویز کاری اگر شرایط بسیار ایزوله ای نداشته باشد. باید توجه کنید که هنگام قلاویز زنی باید شرایط بسیار ایزوله ای را فراهم کرد؛ زیرا در غیر این صورت، بسیار چالش برانگیز خواهد بود. می تواند بسیار چالش برانگیز باشد و در پایان رزوه های نهایی کیفت و دقت مطلوبی نخواهند داشت. در نهایت متوجه خواهید شد؛ که رزوه های نهایی، کیفیت و دقت بالا و مطلوبی که مد نظر داشته آید را ندارد. که ممکن است باعث آسیب دیدگی قلاویز زن نیز شود.

همان طور که در قبل گفتیم، به وجود آوردن شرایط مطلوب قلاویز کاری؛ دارای پیچیدگی های خاصی می باشد که دشواری های زیاد را دارد. ‌ایجاد شرایط مطلوب قلاویزکاری و یا قلاویزکاری؛ با دستگاه های CNC کاری با پیچیدگی های خاص خود می باشد. به همین دلیل در اغلب موارد این شرایط را برای تولیدات با تیراژ بسیار بالا مورد استفاده قرار می دهند. به طور معمول این شرایط برای تولیدات با تیراژ بسیار بالا مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین اگر قصد دارید در حجم های انبوه به تولید محصولات خود بپردازید. نکات و شرایط نیز توجه داشته باشید.

مشاهده محصولات قلاویز ماشینی

نحوه ی عملکرد دستگاه قلاویز زن

نحوه ی عملکرد دستگاه قلاویز زن

در کارگاه های فعلی در بازار عمل قلاویز کاری؛ به صورت دستی و یا با دستگاه های قلاویز زن موجود در بازار صورت می گیرد. همان طور که در قبل گفتیم؛ به وجود آوردن شرایط مطلوب قلاویز کاری دارای پیچیدگی های خاصی می باشد. در حالی که دستگاه ای موجود در بازار هیچ گاه نمی توانند شرایط ایزوله را فراهم کنند. که دشواری های زیاد را دارد.‌همچنین کار کردن با این دستگاه ها سخت بوده و نیاز به مهارت بالایی دارد. به همین دلیل در اغلب موارد این شرایط را برای تولیدات با تیراژ بسیار بالا مورد استفاده قرار می دهند. بهتر است خود با دیدن آموزش های کافی ابزار فوق را تهیه کرده؛ و کار های خود را با کمک یک متخصص انجام دهید. بنابراین اگر قصد دارید در حجم های انبوه به تولید محصولات خود بپردازید؛ باید به برخی نکات و شرایط نیز توجه لازم را داشته باشید.

در این صورت دقت کار افزایش یافته و می توانید؛ محصولات خود را با کیفیت بالا تولید نمایید. امروزه در کارگاه های موجود در بازار برای قلاویز زنی؛ عمل را به دو صورت دستی و یا همچنین با دستگاه های مخصوص قلاویز زنی موجود در بازار انجام می دهند. لازم است بدانید که قلاویز زن به دو صورت دستی و برقی تولید می شود. ولی این را بدانید دستگاهی در بازار موجود نیست که بتواند شرایط ایزوله را فراهم آورد. لازم به توضیح ایست که استفاده از ابزار های دستی زمان زیادی می برد؛ و کیفیت کار نامطلوب خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: فروش عمده لوازم تراشکاری

انواع قلاویز زن چیست؟

انواع قلاویز زن چیست؟

خوب است که شما برای این که بتوانید؛ این کار را با مهارت بالا انجام دهید آموزش های کافی را از قبل دیده باشید. قلاویز زن به دو صورت دستی و برقی طراحی و تولید و عرضه بازار می شوند. دستگاه های قلاویز زن بادی شامل اسپیندل قلاویز زن می باشد. استفاده از ابزار های دستی بسیار زمان بر خواهد بود؛ و در نهایت نیز کیفیت کار خیلی مطلوب در نخواهد آمد. ماشین های قلاویز زن بادی برای عملیات قلاویز کاری قطعات سری، قطعات مهم،  قالب و … استفاده می کنند. با توجه به نوع شرایط و کاربرد های مد نظر، از قلاویز زن های متفاوت استفاده به عمل می آید. در صنعت از ماشین های قلاویز بادی استفاده می کنند در ادامه اقدام به خرید قلاویز زن مناسب با آن فعالیت کنید. با استفاده از ماشین های قلاویز زن بادی در زمان و هزینه می توان صرفه جویی نمود.

این نوع از قلاویز زن از دسته مورس۴ بوده و قابلیت نصب کردن مته ۵۰ روی آن وجود دارد. این دستگاه را می توان رو یک میز نصب نمود و به راحتی جا به جا کرد. در کار های سوراخ کاری و فرز کاری سبک و غیره مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به دلیل داشتن بازوهای بلند و هدهای قلاویز گیر کلاج دار با سرعت زیاد قطعات نصب شده؛ بر روی فیکسچر ها، گیره ها و … را قلاویز کاری نمود. این دسته از قلاویز زن دارای قدرت خوبی می باشند. در سوله سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

مطلب پیشنهادی: چگونه یک قلاویز خوب بخریم؟

خرید انواع محصولات قلاویز

خرید انواع محصولات قلاویز

برای خرید انواع قلاویز زن با کیفیت مناسب می توانید از تراش ابزار جم اقدام فرمایید. بهترین قلاویز زن ها را با کارایی کم نظیر را می توانید از سایت ما خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *